بین الملل

حمایت بانک ژاپنی از طرح‌های بخش خصوصی در ازبکستان

حمایت بانک ژاپنی از طرح‌های بخش خصوصی در ازبکستان

به گزارش خبرنگار یولن در تاشکند، «سردار عمرزاق‌اف» معاون نخست وزیر، وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان و «تاداشى مایدا» رئیس بانک همکاری های بین المللی ژاپن JBIC در شهر «توکیو» دیدار و مسایل گسترش همکاری های متقابل، روند اجرای طرح های مشترک در ازبکستان و همچنین امکانات توسعه سبد سهام سرمایه گذاری بانک در این کشور را بررسی کردند.

در این دیدار تاکید شد که بانک همکاری های بین المللی ژاپن طی سال های طولانی یک همکار قابل اعتماد ازبکستان در بخش اجرای طرح های بزرگ صنعتی و زیربنایی می‌باشد.  

تاکنون با جذب منابع بانک در ازبکستان ۱۱ طرح به ارزش ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار در زمینه‌های انرژی، بخش اطلاع رسانی- مخابراتی و زمینه های مختلف صنعتی اجرا شد که از آن یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار توسط طرف ژاپنی سرمایه گذاری شده است.  

همچنین بر گرایشات مثبت مبنی بر توسعه مشارکت شرکت های بزرگ ژاپنی در اجرای طرح ها در ازبکستان تاکید شد.

به خصوص به طرح ساخت یک نیروگاه بخار و گازی با ظرفیت ۱۶۰۰ مگاوات در نیروگاه حرارتی «سردریا» توسط شرکت های «Energy de France» فرانسه، «Nebras Power Investment Management B.V.» قطر،  «Sojitz Corporation» و «Kyuden International»  ژاپن اشاره شد.

این طرح یکی از بزرگترین طرح های مشارکت دولتی و خصوصی است که شرکت های ژاپنی از طریق سرمایه گذاری های مستقیم خود در آن مشارکت دارند. طرف ازبکستانی از ابتکار بانک همکاری‌های بین المللی ژاپن مبنی بر تامین مالی این طرح استقبال کرد.

در این دیدار همچنین چشم انداز اجرای طرح های جدید مشارکت دولتی و خصوصی در زمینه تامین آب در ازبکستان با استفاده از فناوری های صرفه جویی در مصرف آب شرکت های پیشرو ژاپنی مورد بررسی قرار گرفت.

طرفین در پایان این دیدار در مورد تشدید همکاری های متقابل با هدف تنظیم ابعاد جدید همکاری‌های دوجانبه به توافق رسیدند.

هم اکنون در ازبکستان ۱۰ شرکت مشترک از جمله یک شرکت با صددرصد سرمایه سرمایه گذاران ژاپن در زمینه های نفت و گاز، پتروشیمی و شیمیایی، تولید تجهیزات انرژی، ماشین سازی، ارایه خدمات حمل و نقلی و لجستیکی، داد و ستدهای تجارتی، گردشگری و دیگر حوزه فعالیت می‌کنند.

ژاپن استقلال ازبکستان‌ را در تاریخ ۲۸ دسامبر سال ۱۹۹۱ میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ ۲۶ ژانویه سال ۱۹۹۲ میلادی بین این ۲ کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا