بین الملل

حمد بن جاسم: عرب‌های خلیج فارس از قضیه اوکراین درس عبرت بگیرند

حمد بن جاسم: عرب‌های خلیج فارس از قضیه اوکراین درس عبرت بگیرند

به گزارش سرویس بین الملل یولن، «حمد بن جاسم»، نخست وزیر اسبق قطر، از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خواست تا در سایه جنگ شدید بین روسیه و اوکراین در وضعیت خود در زمینه‌های مختلف تجدید نظر کنند و یک استراتژی میان مدت و بلندمدت برای مقابله با تغییرات ایجاد کنند.

به نوشته وبگاه «عربی۲۱» ، بن جاسم در یک سری توئیت در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: در حالی که جنگ در اوکراین اکنون در حال شعله ور شدن است، اعتبار اروپا، آمریکا و ناتو در خطر است. اروپا پس از سال‌ها  سهل انگاری به جای تشکیل یک نیروی نظامی مشترک اروپایی که بتواند از آن و  تصمیم مستقل آن محافظت کند،  تعداد ارتش‌ها و تجهیزات خود را کاهش داد و حالا از خواب غفلت بیدار شده است.

وی افزود: در دنیای امروز ما کشورها باید وضعیت و آینده خود را مطالعه کنند و به دور از احساسات و شرایط آنی و بدون شتابزدگی، ائتلاف‌های خود را بر مبنای علمی و راهبردی ایجاد کنند، شاید این مسیری است که شورای همکاری باید در سایه تحولات در وضعیت اروپا و شروع جنگ در اوکراین در پیش بگیرد.

نخست وزیر اسبق قطر گفت: ترس‌ها و خطرهای قضیه اوکراین کل جهان و منطقه ما را در رأس آن تهدید می‌کند، بنابراین کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) باید اوضاع خود را در زمینه‌های مختلف بازنگری کنند و استراتژی میان مدت و بلندمدت برای مقابله با تحولات تدوین کنند.

انتهای پیام/خ


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا