بین الملل

حملات پهپادی و راکتی به پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق

حملات پهپادی و راکتی به پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق

به گزارش گروه بین الملل یولن، منابع خبری از حمله به پایگاه نظامیان ترکیه در استان موصل واقع در شمال عراق خبر دادند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز گزارش داد که این حملات به پایگاه «زلیکان» محل استقرار نظامیان ترکیه‌ای صورت گرفته است.

صابرین همچنین خبر داد که این حملات با چند فروند پهپاد بال ثابت و راکت صورت گرفته است. هنوز جزئیات بیشتری درباره تلفات این حملات منتشر نشده است.

پیش از این نیز، در اول خرداد ماه جاری پایگاه زلیکان، هدف حمله پهپادی قرار گرفت. در آن حمله، بیش از چهار فروند پهپاد به سمت پایگاه اشغالگران ترکیه‌ای در بعشیقه حمله کرده بودند.

«درمان طاووس ملک» سخنگوی نظامی احرار سنجار هم درباره این عملیات گفت: «ما به اشغال ترکیه‌ای در مورد عواقب ادامه تجاوزات مکرر به اراضی عراق و شهرهای امن آن هشدار داده بودیم و عملیات ما در پاسخ به تجاوزات اخیر این کشور در حومه کرکوک و دهوک صورت گرفت».

طاووس ملک تأکید کرد: «ما پایگاه اشغالگران ترکیه در بعشیقه را با دو پهپاد باکیفیت هدف قرار دادیم که برای اولین بار از زمان شروع عملیات خود استفاده کردیم. این دو پهپاد با دقت بالایی به اهداف خود اصابت کردند و بر اساس اطلاعات اولیه خسارات مادی و جانی به اشغالگران ترکیه وارد کردند».

سخنگوی احرار سنجار در پایان تاکید کرد: «عملیات ما تا زمانی که اشغال با وحشی‌گری و تجاوزاتش ادامه داشته باشد، ادامه خواهد داشت و آنچه قبلا گفتیم را تایید می‌کنیم که حمله به هر وجب از خاک عراق را حمله به سنجار می‌دانیم».

ترکیه مدت‌هاست با ادعای مقابله با پ‌.ک‌.ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است. پ‌.ک‌.ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود.

آنکارا می‌گوید که شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان، مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند.

ترکیه از آوریل گذشته چندین عملیات نظامی را به بهانه مبارزه با پ.ک.ک در شمال عراق آغاز کرده و به راحتی از احتمال حمله به منطقه سنجار در غرب استان نینوی سخن می‌گوید. امری که با واکنش گروه‌های سیاسی و نظامی عراقی مواجه شده است.

انتهای پیام/

 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا