بین الملل

حمله سایبری به سایت‌های نظامی و رسانه‌ای دولت ترکیه

حمله سایبری به سایت‌های نظامی و رسانه‌ای دولت ترکیه

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، پایگاه خبری صابرین نیوز شامگاه جمعه از حمله سایبری به چند سایت نظامی و رسانه‌ای دولت ترکیه خبر داد.

بر اساس اعلام این پایگاه خبری، این حمله سایبری از خاک عراق صورت گرفته است.

خبرگزاری دولتی آناتولی، پایگاه خبری ریاست جمهوری ترکیه و سایت شرکت پهپادسازی بیرقدار از جمله پایگاه‌هایی هستند که هدف این حمله سایبری قرار گرفتند.

ارتش ترکیه، چند روز پیش، عملیات جدیدی را در شمال عراق با اسم رمز «قفل پنجه» (Claw-Lock) با هدف نابودی گروه «پ.ک.ک» آغاز و در این عملیات از جنگنده، توپخانه و نیروهای ویژه زمینی استفاده کرد. این اقدام واکنش شدیداللحن مقامات و سیاستمداران عراق را در پی داشته است.

بسیاری از مقامات عراق در اعتراض به عملیات اخیر ترکیه در منطقه کردستان واکنش شدیداللحنی به آن نشان دادنده بودند. «مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر در واکنش به عملیات ترکیه در بیانیه‌ای تأکید کرده بود که بغداد در صورت بمباران مکرر خاک عراق توسط ترکیه، «سکوت نخواهد کرد».

وزارت امور خارجه عراق نیز در روز انجام عملیات با انتشار بیانیه‌ای رسمی حمله نظامی ترکیه به خاک عراق را با قاطعیت محکوم کرد و آن را خلاف قوانین بین‌المللی و اصل حسن همجواری دانست.

در واکنش به این اقدامات، وزارت امور خارجه ترکیه، پنجشنبه، «نازدار احسان شیرزاد» کاردار موقت عراق در آنکارا را احضار و مراتب اعتراض خود را به وی ابلاغ کرد.

وبگاه شبکه «تی‌آرتی»، «تانجو بیلگیج» سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه درباره علت احضار کاردار عراق گفت که اظهارات مقامات رسمی عراق درباره عملیات پنجه-قفل «باعث رنجش آنکارا» شده است.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا