یزد

حمله سایبری به سیستم سوخت رسانی کشور، فتنه‌ای که ناکام ماند

به گزارش خبرنگار یولن از ابرکوه، حجت الاسلام رضا علیزاده در خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به ناکام ماندن حمله سایبری به سامانه سوخت کشور، اظهار کرد: دشمنان با هک کردن و نفوذ در سامانه سوخت‌رسانی کشور، تلاش کردند با دروغ پردازی هایی چون افزایش قیمت بنزین اغتشاش و آشوب به پا کنند و مردم را رو در روی نظام قراردهند و بگویند قدرت سایبری ایران ضعیف است.

امام جمعه بخش بهمن تصریح کرد: اختلال در جایگاه‌های عرضه سوخت نشان می‌دهد که جریان اغتشاشگر در حمله به زیرساخت های وزارت نفت، به دنبال جنگ شناختی و به میدان آوردن مردم بود؛ اما مردم با درک درست از موقعیت، به روشنی هدف حمله دشمن را تشخیص داده و فهمیدند دشمن با اختلال در آسایش و آرامش آنان می خواهد به اهداف خود برسد.

حجت الاسلام علیزاده افزود: از یک طرف حضور به موقع صدا و سیما و اطلاع رسانی سریع، قدرت ابتکار عمل رسانه‌ای را از دشمن گرفت و از طرف دیگر حضور میدانی رئیس جمهور در میان مردم، در پمپ بنزین و لغو سخنرانی اجلاس مهم همسایگان افغانستان و حضور در وزارت نفت، باعث شد که دشمن ناکام بماند.

علیزاده خاطرنشان کرد: این حمله شتابزده باید بیش از آنکه تهدید محسوب شود تبدیل به یک فرصت و منجر به تقویت زیرساخت های سایبری کشور شود. البته  باید پیش بینی لازم برای حمله به بخش های دیگر مثل سیستم بانکی، خدمات هوایی و دریایی صورت گیرد و در دراز مدت شبکه ملی اطلاعات به عنوان یک اقدام راهبردی در خنثی‌سازی تهدید و تحریم راه اندازی شود.

پیوست عدالت مطالبه مهم رهبر معظم انقلاب از مسئولان

وی در ادامه به بیانات رهبر در اجلاس کنفرانس وحدت اسلامی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این اجلاس دو وظیفه مهم یعنی وحدت و اتحاد مسلمین و ادای حق جامعیت دین اسلام را برای امت اسلامی برشمردند. قدرت‌های سیاسی مادی اصرار دارند اسلام را در عمل فردی و عقیده قلبی منحصر کنند در حالی که دین اسلام جامعیت دارد.

خطیب جمعه بخش بهمن تصریح کرد: امروز دشمنان اسلام به خصوص آمریکا و عوامل آن ها تلاش می کنند بین مسلمانان فتنه ایجاد کنند که نمونه آن انفجارهای تأسف بار در مساجد افغانستان علیه مردم مسلمان است که به دست داعش و با رهبری آمریکا انجام می شود.

علیزاده با تأکید بر اینکه عدالت از مهم ترین توصیه های رهبر انقلاب است، ابراز کرد: رهبر بارها تأکید کردند که مسئولین هر تصمیمی که می گیرند باید یک «پیوست عدالت» داشته باشد؛ اما متأسفانه ما در شهرستان خودمان یک مصداق بی عدالتی را می بینیم که فقدان ادارات مهم مانند آموزش و پرورش، در شهر مهردشت است. بخش بهمن با بیش از ۲۵۰۰ دانش آموز اداره مستقلی ندارد در حالی که برخی شهرهای کوچک در استان با دانش آموزان کمتر، اداره مستقل دارند.

انتهای پیام/ف


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا