بین الملل

حمله منابع نزدیک به سعودی‌ها به وزیر لبنانی

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «جورج قرداحی»  مجری، فعال رسانه‌ای و خبرنگار مشهور لبنانی که اخیرا به عنوان وزیر اطلاع‌رسانی در دولت «نجیب میقاتی» انتخاب شد، در برنامه تلویزیونی معروف «برلمان شعب» (پارلمان مردم) به صراحت بر ضرورت توقف تجاوز به یمن تاکید کرد.

وی در پاسخ به این سوال که تحولات جاری در یمن را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: «تجاوز وحشیانه به یمن که هشت سال از آن می‌گذرد، باید متوقف شود. آن‌چه که یمنی‌ها انجام می‌دهند، حقوق قانونی آن‌ها در دفاع از خود است و من پایداری مردم یمن در قبال این تجاوز را ارج می‌نهم».

بر اساس گزارش «رأی الیوم»، در پی این مصاحبه، برخی رسانه‌های لبنانی اظهارات قرداحی را به شدت مورد انتقاد قرار دادند و منابع لبنانی نزدیک  به سعودی مدعی شدند، این اظهارات منجر به بحران دیپلماتیک جدید میان بیروت و ریاض خواهد شد.

قرداخی در واکنش به این حملات رسانه‌ای گفت، به هیچ وجه قصد اهانت به سعودی و امارات را نداشته است.

وی تصریح کرد: این مصاحبه در پنجم آگوست گذشته یعنی یک ماه قبل از تعیین من به عنوان وزیر در دولت نخست‌وزیر “نجیب میقاتی” انجام شده است.

قرداحی افزود: طرف‌هایی که در پشت‌پرده این موضوع هستند، شناخته شده‌اند. همان کسانی که از زمان تشکیل دولت مرا متهم می‌کنند که برای سرکوب رسانه آمده‌ام.

نجیب میقاتی نخست‌وزیر لبنان نیز در پی این موضوع گفت، قرداحی این مصاحبه را چند هفته قبل از آنکه وزیر شود، انجام داده است. این صحبت مردود است و نشان دهنده موضع دولت لبنان نیست.

وی افزود، دولت لبنان به برقراری بهترین روابط با عربستان سعودی علاقمند است و هر مداخله خارجی در امور داخلی‌اش را رد می‌کند.

ائتلاف متجاوز به یمن به فرماندهی سعودی از مارس ۲۰۱۵ حمله علیه یمن را آغاز کرد. تاکنون هزاران نفر در این جنگ کشته یا زخمی شده‌اند و زیرساخت‌های یمن نابود شده است.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا