بوشهر

خاک خوردن میلیاردها کالا در انبارهای بوشهر/ بازرسی: کالاها به مردم نیازمند داده شود

به گزارش یولن از بوشهر، اسحاق شهبازی در جمع خبرنگاران با اشاره به توقیف حدود هزار خودروی خارجی وارداتی در انبار‌های استان اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده ۲۳۰ دستگاه از این خودرو‌ها رفع توقیف شد.

بازرس کل استان بوشهر افزود: بیش از ۴۰۰ موتورسیکلت سنگین، ۱۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین راهسازی و اقلام دیگری کالای وارداتی و توقیفی در انبار‌های استان بوشهر وجود دارد.

وی یکی از دستورات شورای عالی قوه قضائیه را تعیین تکلیف کالا‌ها در انبار‌های اموال تملیکی استان دانست و بیان کرد: تسهیل در رسیدگی به صدور آرای مراجع قضائی، اجرای احکام و تسهیل در رفع توقیف اموال یکی از دستورات شورای عالی قوه قضائیه است.

شهبازی با بیان اینکه ۱۸ میلیارد تومان پوشاک، ۴.۸ میلیارد تومان کیف و کفش، ۲.۷ میلیارد تومان لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار در انبار‌های اموال تملیکی بوشهر وجود دارد افزود: این اموال می‌تواند نیاز جامعه از جمله مددجویان تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و دیگر نهاد‌های حمایتی را تأمین کند.

بازرس کل استان بوشهر با بیان اینکه کالا‌های یاد شده نیاز فوری جامعه است، گفت: قانون به سبب حمایت از تولید داخلی اجازه فروش و عرضه این کالا‌ها به جامعه را ندارد، ولی ارز این کالا‌ها از کشور خارج شده که باید از معدوم شدن آن‌ها جلوگیری و در اختیار افراد مددجو و تحت پوشش نهاد‌های حمایتی قرار گیرد.

وی از تعیین تکلیف اموال تملیکی در انبار‌های استان تا سه ماه آینده خبر داد و بیان کرد: این اموال از نظر ساختاری و اجرایی حداکثر در مدت سه ماه تعیین تکلیف می‌شود و این درحالی است که در یک ماه ۲۷ میلیارد تومان اموال تملیکی یاد شده تعیین تکلیف و فروخته شد.

شهبازی با اشاره به واردات ۲۷ هزار تن برنج از طریق گمرک بوشهر افزود: به سبب نقص در مدارک و مستندات، ترخیص ۲۷ هزار تن برنج وارداتی با مشکلاتی مواجه بود که با پیگیری انجام شده مراحل ترخیص آن به‌زودی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ع


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا