سلامت

خبر خوش دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مهار کرونا تا ۲ ماه آینده

دکتر قاسم اویس روز سه‌شنبه در گفت و گو با یولن افزود: در روزهای گذشته تزریق دُز دوم واکسن کرونا در استان رشد چشمگیری داشته و تاکنون ۶۲.۵ درصد از  جامعه هدف ۲ میلیون و ۳۹۰ هزار نفری دُز دوم و ۸۹.۶ درصد هم دُز اول واکسن را دریافت کرد ه اند.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران از نظر تزریق واکسن در بین جامعه هدف در بین پنج دانشگاه برتر کشور قرار دارد و با استمرار تزریق کرونا، تا ۲ ماه آینده کرونا در استان کنترل خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به تسریع در روند واکسیناسیون دُز سوم واکسن کرونا در مازندران، تصریح کرد: تاکنون ۱۶ درصد از جامعه هدف در استان هم دُز یادآور واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی افزود : وضعیت واکسیناسیون گروه دانش‌آموزی در مازندران روند مطلوبی دارد و تا یکم آذر سال جاری تمام افراد ۱۲ تا ۱۷ سال در استان هر ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.

دکتر اویس  گفت : در گروه سنی ۶۰ سال به بالا در مازندران تاکنون ۹۴.۷ درصد، در گروه سنی ۵۰ تا ۶۰ سال، ۸۸.۹ درصد، در گروه سنی ۴۰ تا ۵۰ سال ۸۸.۷ درصد، در گروه سنی ۳۰ تا ۴۰ سال ۸۱ درصد و در گروه سنی ۲۰ تا ۳۰ سال هم ۷۷ درصد جامعه هدف دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند که با ادامه این روند، اتفاق‌های خوبی در مهار و کنترل شیوع کرونا در استان در ۶۰ روز پیش‌رو شاهد خواهیم بود.

وی افزود: تاثیر مثبت تزریق واکسن را پس از پشت سر گذاشتن موج پنجم کرونا به طور کامل محسوس است و آمار فوتی‌های کرونا پس از آن روند کاهشی قابل تو جهی داشت و شاهد گرایش به صفر آمار مرگ و میر کرونا از هفته‌های گشته تاکنون در استان هستیم.

این مسئول گفت : روزانه به طور متوسط ۵۰ تا ۶۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان مازندران تزریق می‌شود و در زمان حاضر موجودی واکسن در انبارهای استان، ۶۰۰ هزار دُز است و آمادگی لازم برای مهار کرونا در مازندران وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت : وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مازندران که در هفته‌های پیش کمتر از ۴۰ درصد و نگران کننده بود، در زمان حاضر به مرز ۵۰ درصد نزدیک شده و افزایش آمار رعایت نکات بهداشتی مانند استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی روند مهار کرونا در استان را تسریع خواهد کرد.

آمارهای رسمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل هم نشان می دهد تعداد مجموع بستری‌شدگان کرونایی استان طی شبانه‌روز گذشته با ۸۵ بستری جدید، ۷۷ ترخیصی ، با یک نفر افزایش نسبت به روز قبل به ۴۰۳ نفر رسید. طی ۲۴ ساعت گذشته یک نفر در مازندران بر اثر ابتلا به کرونا جان باخت.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا