اجتماعی

خداییان: بیش از ۱۶۰ واحد ثبتی در کشور فرسوده است

به گزارش خبرنگار قضایی یولن، ذبیح الله خداییان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ظهر امروز در ابتدای سخنان خود با گرامیداشت میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: در راستای طرح تحول و به‌خصوص در دوره تحول و تعالی در قوه قضائیه تحول همه جانبه در سازمان ثبت را در دستور کار قرار دادیم و سعی کردیم که در همه بخش‌ها از جمله تسریع در اجرای طرح مهم و ملی کاداستر، تسریع در ثبت شرکت‌ها و ثبت مالکیت معنوی اشخاص، تسریع در الکترونیکی کردن امور و ارائه خدمات و به خصوص بهبود فضای فیزیک واحدهای ثبتی را در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: خوشبختانه در این بخش موفقیت‌هایی را داشتیم. در ارتباط با فضای فیزیکی واحدهای ثبتی یکی از سازمان‌هایی که از بعد فضای فیزیکی دارای کمبودهای جدی بوده سازمان ثبت اسناد و املاک است؛ به طوری که از مجموعه حدود ۴۸۰ واحد ثبتی در سطح کشور ۲۵۰ واحد ما به صورت استیجاری و در واحدهایی که در محل‌های مناسبی قرار ندارند به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی اظهار کرد: بیش از ۱۶۰ واحد ثبتی نیز فرسوده و یا به شکل صحیح قابل استفاده نیست و نیاز به بازسازی و احداث واحدهای جدید دارند.

خدائیان تصریح کرد: در طی این دو سال مسئولیت سعی کردیم با کمک دولت و مجلس قدم‌های خوبی را در بهبود فضای فیزیکی برداریم؛ به طوری که در سال گذشته و شش ماهه سال جاری حدود ۶۰ پروژه ساختمانی را افتتاح و یا شروع به احداث کردیم و در قانون بودجه سال جاری مصوب شد از محل فروش واحدهای ثبتی فرسوده و املاک مازاد نسبت به احداث و بهسازی اقدام کنیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: با انجام این کار امیدواریم بدون ایراد فشاری به بودجه کشور فضای فیزیکی واحدهای ثبتی را گونه‌ای سامان دهیم که در شأن مراجعین باشد.

وی گفت: امروز در ماه مبارک ربیع چهار پروژه ساختمانی را در فارس، سیستان و بلوچستان، ایلام و کرمان به صورت همزمان افتتاح می‌کنیم و مجموع اعتباری که برای احداث هزینه شده حدود ۴۵۰ میلیارد ریال است.

خدائیان عنوان کرد: با احداث این واحدها شاهد بهبود فضای فیزیکی در این شهرستان‌ها خواهیم بود. لازم می‌دانم از همه همکاران در این چهار استان، پیمانکاران، معاونان سازمان صمیمانه تقدیر کنم و از ریاست دادگستری استان فارس تشکر می‌کنم که در مراسم افتتاح حضور دارند.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا