آذربایجان غربی

خزانه‌داری متمرکز در شهرداری ارومیه راه‌اندازی شود

به گزارش یولن از ارومیه، به نقل از  ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر ارومیه، حسین پناهی در جلسه کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار داشت: از معاونت خدمات شهری و سازمان پسماند و سازمان‌هایی که قبل از بارش باران در آماده باش بودند و حین بارش که با اقدامات موثر در آبگرفتگی معابر و رفع مشکلات کوشیدند تشکر می‌کنم.

وی ضمن گلایه از مدیریت آب و فاضلاب در کنترل فاضلاب شهری افزود: همه ساله در فصل بارندگی فاضلاب شهری از منهول‌های این سازمان به دلیل عدم توجه مهندسی در زمان اجرا به بیرون سرازیر می‌شود و از این رو از مدیریت شهری و به ویژه دایره حقوقی و حراست شهرداری درخواست می‌شود تا در دفاع از حق و حقوق شهرداری و شهروندان اقدامات قانونی لازم را انجام دهند.

رییس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه تصریح کرد: از شهرداری خواستار توجه جدی به جمع آوری و دفع آب‌های سطحی در نقاط حادثه خیز و بالاخص در زیر پل‌های احداثی در سطح شهر به ویژه در زمان بارندگی هستم و از کمیسیون عمران شورا درخواست تشکیل جلسه‌ای در جهت جمع آوری آب‌های سطحی، حفاری‌های شرکت‌های خدمات رسان و منهول‌های فاضلاب و پیگیری رفع مشکلات در این حوزه را دارم.

پناهی ادامه داد: موضوع پلاک‌های آزادسازی نشده در طرح میدان امام (ره) مورد بحث و بررسی قرار گیرد که در همین جلسه برای تسریع در این طرح تصمیمات لازم اتخاذ و دستورات مقتضی صادر شد.

وی با اشاره به تصمیم در خصوص نردبان ۵۳ متری تصریح کرد: برای استفاده در امور سازمان آتش نشانی مقرر شد پیگیری‌های لازم در جهت اخذ استاندارد لازم صورت پذیرد تا وارد چرخه خدمات رسانی شود.

پناهی اضافه کرد: بخشنامه اجرای دستورالعمل خزانه‌داری در شهرداری‌ها و سازمان‌های وابسته ابلاغی وزارت کشور با ارائه گزارش معاونت مالی و اقتصادی شهرداری و معاونت برنامه‌ریزی و منابع انسانی در این زمینه مشخص شد که شهرداری‌ها با راه اندازی کمیته تخصیص در تکمیل فرآیند راه‌اندازی خزانه‌داری، تمام دریافتی و پرداختی‌های تمام واحدها از طریق مکانیزم کمیته تخصیص و خزانه‌داری به طور متمرکز انجام می‌دهد .

در پایان مقرر گردید تا هفته آتی شهرداری  نسبت به ارائه گزارش مالی ۶ ماه اول سال با عنایت به اینکه ۶ ماه اول سال جاری سپری شده و بر اساس بند ۱۰ ماده ۷۳ و در جهت شفاف سازی و آگاهی مردم از گردش و تراز مالی شهرداری در اختیار شهروندان  قرار گیرد .

توجه به معوقات حقوق، معوقات مناطق عملیاتی و بیمه پرداخت نشده در سنوات گذشته  در حمایت از ایجاد انگیزه بیشتر نیروی انسانی تاکید کرد.

با توجه به فصل بودجه‌بندی و تهیه لایحه عوارض و بهای خدمات شهرداری و سازمان‌های تابعه برای سال ۱۴۰۱ پیشنهادات شهرداری با رویکرد جدید و نگاه ویژه دیده شود  تا بودجه را به سمت عملیاتی شده پیش ببریم.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا