کرمان

خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی سرمازدگی به پسته زرند/ وزیر جهاد: تصمیمات حمایتی دولت در راه است

خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی سرمازدگی به پسته زرند/ وزیر جهاد: تصمیمات حمایتی دولت در راه است

به گزارش یولن از کرمان، عفت شریعتی‌کوهبنانی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس برای پیگیری خسارت سرمازدگی باغات پسته شهرستان‌های زرند و کوهبنان با ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی دیدار و خواستار اقدامات فوری در راستای جبران خسارات کشاورزان این دو شهرستان شد.

وی با تاکید بر ارائه راهکار برای جبران خسارت کشاورزان، گفت: خسارت سنگینی به محصول پسته دو شهرستان زرند وارد شده است که در اثر این خسارت زندگی‌های زیادی تحث تاثیر این اتفاق قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس افزود: در شهرستان زرند ۳۷ هزار هکتار سطح زیر کشت پسته وجود دارد که برآورد اولیه حاکی از خسارت حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومانی به باغات پسته این شهرستان است که این خسارت در سطح استان به ۱۳ هزار میلیارد تومان هم می‌رسد و در برخی از مناطق باغات زرند تا ۱۰۰ درصد محصول از بین رفته و ۳۷ هزار هکتار زمین پسته دچار خسارت شده و اقتصاد شهرستان دچار صدمه جدی شده است.

شریعتی‌کوهبنانی با بیان این‌که هر سال در این فصل شاهد سرمازدگی و خسارت ناشی از آن هستیم، ابراز کرد: برای جلوگیری از تکرار این موضوع باید کار کارشناسی انجام و پیگیری تا سال آینده از بروز این خسارت جلوگیری شود.

 وی با اشاره به اینکه ضرورت دارد جهاد کشاورزی برای کشاورزانی که طی چندسال اخیر و امسال هم خسارت دیده‌اند، چاره اندیشی کند، افزود: استمهال وام‌های کشاورزی و پرداخت بیمه خسارت کشاورزان دو موضوع اضطراری است و در خصوص کمک بلاعوض دولت باید پیگیری‌های ویژه‌ای خصوصا از سوی وزارت جهاد کشاورزی انجام شود.

در پایان سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به بازدیدهای میدانی اخیر کارشناسان وزارت جهادکشاورزی از باغات آسیب‌دیده استان کرمان ازجمله شهرستان زرند در اثر سرمازدگی و خشکسالی برای برآورد دقیق خسارات وارده، از اخذ تصمیمات حمایتی خوب دولت در این زمینه در قالب بیمه کشاورزی، استمهال وام های کشاورزی و اعطای تسهیلات کم‌بهره که جزئیات آن به اطلاع کشاورزان خواهد رسید، خبر داد.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب/س


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا