بین الملل

خشم متحد ریاض در لبنان از عملیات حزب الله در فلسطین اشغالی

خشم متحد ریاض در لبنان از عملیات حزب الله در فلسطین اشغالی

به گزارش گروه بین الملل یولن، سمیر جعجع رهبر حزب «القوات اللبنانیه» و متحد عربستان سعودی در لبنان، به شدت از عملیات گشت‌زنی پهپاد حزب الله در عمق فلسطین اشغالی انتقاد کرد.

شبکه خبری الجدید به نقل از جعجع گزارش داد، توافق «مار مخایل»، لبنان را «ویران کرد و به جهنم برد. ملت لبنان، تسلیم نخواهند شد و در برابر این طرح سیاه خواهند ایستاد».

اشاره جعجع به توافقی است که ششم فوریه ۲۰۰۶، بین «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله و «میشل عون» رئیس‌جمهور فعلی لبنان صورت گرفت. این توافق میان حزب‌الله و حزب «التیار الوطنی الحر» (جریان آزاد ملی به ریاست عون) بود که در کلیسای «مار میخائیل» در حومه ضاحیه (جنوب بیروت) امضا گردید و همپیمانی میان دو طرف آغاز شد.

جعجع بدون اشاره به نقش القوات اللبنانیه و سایر گروههای وابسته به محور آمریکایی-سعودی-عبری در لبنان در تخریب این کشور، چنین ادعایی را مطرح کرد و مدعی شد: «لبنانی که ما می‌خواهیم، لبنانِ دارای پهپاد نیست. عیب است که لبنان را با خطرهای بزرگی مواجه کرد. همان طور که امروز این مسئله رخ داده است».

رئیس حزب القوات که اخیرا کشتار «الطیونه» را در بیروت به راه انداختند تا بتوانند باعث جنگ داخلی در لبنان شوند، در ادامه ابراز خشم خود نسبت به این اقدام حزب الله ادعا کرد: «شما لبنان را به خاطر توافقات، شکست و معاملاتتان به جهنم تبدیل کردید. لبنانی که ما می‌خواهیم، لبنانِ دارای کرامت، آزادی و فرهنگ است».

این در حالی است که «نجاح واکیم» رئیس جنبش ملی لبنان چند سال قبل درباره مواضع جعجع تأکید کرده بود: «مواضع جعجع در قبال مقاومت تفاوت زیادی با مواضع سران صهیونیسم ندارد. مواضع او مانند مواضع شیمون پرز و بنیامین نتانیاهو  و همچنین مانند مواضع سعود الفیصل است».

واکیم همچنین گفته بود: «تمام این افراد برای آمریکا کار می کنند، چطور ممکن است کسی برای آمریکا کار کند، اما علیه اسرائیل باشد، منطق می‌گوید که کسی که در کنار آمریکا است، با اسرائیل نیز همراه است. مواضع جعجع در راستای مواضع تیم آمریکا برای افزایش چالش و بحران در لبنان است».

از سوی دیگر، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان هم مهر ماه گذشته با تأکید بر اینکه برنامه حزب القوات اللبنانیه به رهبری سمیر جعجع، ایجاد جنگ داخلی در لبنان است، تأکید کرد، القوات با داعش و النصره در سوریه متحد شد و این حزب بزرگترین تهدید علیه مسیحیان لبنان است(جزئیات بیشتر).

حزب‌الله لبنان، شامگاه روز گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «مقاومت اسلامی امروز، جمعه، در تاریخ ۲۰۲۲/۰۲/۱۸ پهپاد “حسان” را به داخل خاک فلسطین اشغالی فرستاد. پهپاد حسان در منطقه هدف به مدت ۴۰ دقیقه در قالب یک مأ‌موریت جمع‌آوری اطلاعات گشت‌زنی کرد».

در ادامه این بیانیه آمده است: «مأموریت شناسایی تا طول ۷۰ کیلومتر از شمال فلسطین اشغالی امتداد یافت. به‌رغم تمام تلاش‌های پی‌در‌پی و متعدد دشمن برای سرنگونی، پهپاد حسان به‌سلامت از اراضی اشغالی بازگشت».

حزب‌الله افزود: پهپاد مأموریت موردنظر را با موفقیت و بدون آنکه اقدامات دشمن بر آن اثر بگذارد، انجام داد. رسانه‌های عبری‌زبان، نیز بعدازظهر جمعه خبر داده بودند که آژیرهای خطر در «جلیل علیا» (شمال فلسطین اشغالی) و جولان اشغالی دو بار به صدا درآمده‌ بودند.

ارتش رژیم صهیونیستی رسما گزارش‌ منابع خبری را تأیید کرد و خبر داد که یک پهپاد وارد حریم فلسطین اشغالی شده و همزمان گنبد آهنین نیز فعال شده است. ساعاتی بعد، ارتش این رژیم در بیانیه دوم خود رسما به شکستش اذعان کرد و گفت که به‌رغم استفاده از تمام ابزارهای رهگیری (اشاره به جنگنده، بالگرد و گنبد آهنین) نتوانسته پهپاد را رهگیری کند و این پرنده بدون‌سرنشین به‌سلامت به آشیانه خود در لبنان بازگشته است.

  انتهای پیام/.

 

 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا