بین الملل

خوشبینی میانجی مذاکرات ترسیم مرزی میان بیروت و تل‌آویو به حصول توافق

خوشبینی میانجی مذاکرات ترسیم مرزی میان بیروت و تل‌آویو به حصول توافق

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «آموس هوچشتاین» میانجی آمریکایی در مذاکرات ترسیم مرزی میان لبنان و رژیم صهیونیستی سه‌شنبه (دیروز) وارد لبنان شد تا ادامه این مذاکرات را با مقامات لبنانی بررسی کند.

وی در خصوص پیش‌بینی‌هایش درباره دور جدید این مذاکرات به شبکه لبنانی «ام تی وی» گفت: ما باید به مرحله‌ای برسیم که دو طرف تصمیم بگیرند که خواستار یک راه‌حل هستند به همین دلیل من در نوامبر گذشته به اینجا آمدم و به تل‌آویو و قدس رفتم و اکنون بازگشته‌ام که ببینم آیا طرفین خواستار یک توافق هستند.

وی افزود: اگر دو طرف خواستار ادام مذاکره هستند این خوب است اما ایالات متحده آمریکا لزوما نباید جزئی از آن باشد. من مطمئنم که فرصت امروز وجود دارد. امروز شکاف‌ها را در مورد ترسیم مرزها کم کرده‌ایم و رسیدن به توافق ممکن است. ما توافقنامه را امضا نمی‌کنیم بلکه اینکه اسرائیل و لبنان هستند که باید این کار را انجام دهند.

هوچشتاین در این خصوص که آیا اخبار مثبتی را از فلسطین اشغالی به لبنان آورده، تصریح کرد: فکر می‌کنم همینطور است و دیدگاه را بررسی خواهیم کرد. فکر می‌کنم فضا برای رسیدن به توافق باز است.

کل مساحت نفتی آب‌های منطقه‌‌ای لبنان حدود ۲۲ هزار کیلومتر مربع است و مساحتی که با رژیم صهیونیستی بر سر آن منازعه وجود دارد به ۸۵۴ کیلومتر مربع می‌رسد. این مساحت مورد منازعه به ۱۰ منطقه یا بلوک تقسیم شده که بلوک نفتی شماره ۹ یکی از آن است.

انتهای پیام/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا