قم

دانشکده مطالعات زنان در دانشگاه باقرالعلوم(ع) راه‌اندازی می‌شود

به گزارش یولن به نقل از روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس‌الله مریجی امروز در جمع دانشجویان گروه مطالعات زنان و خانواده دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم با قدردانی از فعالیت‌های انجام شده در این گروه اظهار کرد: این دانشگاه به‌عنوان یک دانشگاه حوزوی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی همواره تلاش دارد که امور زمین‌مانده و نیازهای انقلاب را رفع کند که در دهه اخیر نیز به این مهم پرداخته شده است.

وی به هدف ایجاد دانشگاه باقرالعلوم(ع) اشاره و  بیان کرد: مهم‌ترین هدف این دانشگاه، حرکت کردن در مسیر تولید علم، علوم انسانی و اسلامی است و خوشبختانه نیز تاکنون به دستاوردهای خوبی دست‌یافته‌ایم.

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: آنچه امروز در مسئله مطالعات حوزه زنان در دانشگاه‌ها اجرا می‌شود در سطح و حتی انتظار نه‌تنها دین و انقلاب اسلامی نیست، بلکه در جامعه مسلمان نیز در حد جامعه زنان نبوده و باید بیش‌ازپیش به این مهم پرداخته شود.

مریجی با تأکید بر اینکه بنیان جامعه به حضور معنوی و علمی زنان وابسته است، گفت:  پرورش نیروی انقلابی نیز با  زنان است و باید در این راه زنان نقش خودشان را بدانند و اجازه ندهند برای نقش آنان دیگران تصمیم بگیرند. 

رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به راه‌اندازی گروه مطالعات زنان و خانواده در این دانشگاه گفت: هدف مهم از راه اندازی این گروه، پرداختن به موضوع زنان در سطح کلان است و فضا نیز طوری فراهم‌شده که این رشته ویژه بانوان باشد و در آینده نه‌چندان دور نیز صفر تا صد مدیریت امور نیز به بانوان فرهیخته دانشگاهی سپرده شود.

وی بابیان اینکه ارتقای گروه مطالعات زنان به دانشکده نیز در اولویت است، گفت:  رشته‌های موجود اهداف کلان دانشگاه را محقق نمی‌کند و باید در این زمینه به دنبال ایجاد رشته‌های جدید باشیم.

مریجی گفت: برنامه دیگری که در دست اقدام داریم، ایجاد ساختمان مستقل برای دانشکده زنان و خانواده است تا در این دانشکده بیش‌ازپیش به‌صورت علمی و عملی به امور مختلف زنان در جامعه پرداخته شود.

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: همچنین در راستای راه‌اندازی گروه زنان و خانواده در دانشگاه باقرالعلوم(ع) و بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب به دنبال حل دغدغه انقلاب اسلامی در حوزه زنان هستیم.

وی بیان کرد: پس از گذشته بیش از  چهل سال از پیروزی انقلاب در حوزه علوم انسانی همچنان مشکلات متعددی داریم و متأسفانه دانشگاه‌ها نتوانستند در تراز  انقلاب و نیازمند‌ی‌های آن، کارنامه موفقی ارائه کنند، باید برای این مهم نیز چاره‌اندیشی و برنامه‌ریزی ویژه داشته باشیم.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا