اصفهان

دانشگاه‌ها برای حل مسائل کشور برنامه ارائه دهند

به گزارش یولن از کاشان، عباس کتابی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس شاخص آی اس سی دانشگاه کاشان در جایگاه ۱۱ تا ۲۰ قرار گرفته و در حوزه پژوهش و در تراز بین‌المللی و جذب دانشجویان خارجی و جذب خیرین نیز ممتاز است.

 سرپرست دانشگاه کاشان با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید اقتصادی و ثروت‌آفرین و دانش‌بنیان شوند، خاطرنشان کرد: همه انتظار دارند دانشگاه وارد مسائل و چالش‌های منطقه شود و نیازهای منطقه را مرتفع سازد.

وی به مشکلات زیست‌محیطی، اشتغال، آسیب‌های اجتماعی و صنعت اشاره کرد و افزود: دانشگاه علاوه بر رفع نیازهای کنونی منطقه باید با آینده‌پژوهی و اهداف بلندمدت بتواند مسائلی که گریبان‌گیر کاشان خواهد بود از جمله مسائل زیست‌محیطی، آب و توسعه اقتصادی نیز برنامه‌ریزی و برای آن راه‌حلی پیدا کند.

کتابی با اشاره به اینکه دانشگاه باید با ابزار علم حلال مشکلات باشد، افزود: مهم‌ترین چالش عمده کشور امروز مدیریت است و از آن‌جا که مدیران اکثراً از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند که اگر بخواهیم مشکل مدیریت را حل کنیم باید نیروهای انسانی در دانشگاه به‌ درستی تعلیم و تربیت شوند.

سرپرست جدید دانشگاه کاشان با بیان اینکه، باید به دانشجو علاوه بر علم کلاسیک مهارت فراداده شود تا بتواند علاوه بر اشتغال، علم را به اقتصاد و ثروت تبدیل کند، خاطرنشان کرد: دانشگاه قوه عاقله کشور است و اگر دانشگاه کار خود را به‌درستی انجام دهد بسیاری از مشکلات جامعه هم حل می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۱۲۳/آ/

 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا