بین الملل

درخواست ضمنی واتیکان برای حذف حزب‌الله از لیست تروریستی آمریکا

درخواست ضمنی واتیکان برای حذف حزب‌الله از لیست تروریستی آمریکا

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، محافل کلیساهای مسیحیان خبر دادند که «پل ریچارد گالاگر» وزیر امور خارجه واتیکان، ماه گذشته میلادی، در دیدار با مسئولان کلسیاهای بیروت و مقامات سیاسی لبنانی به مسئله حزب‌الله و روابط این داخلی و منطقه‌ای با این جنبش پرداخته است.

بنابر گزارش امروز (جمعه) روزنامه «الاخبار»، فرستاده واتیکان در یک دیدار دیپلماتیک پیرامون مأموریتش به نقش حزب‌الله در آبادانی لبنان اشاره کرده که این موجب غافلگیری برخی از محافل لبنانی شده است.

این روزنامه لبنانی در ادامه اضافه کرد که فرستاده واتیکان در دیدار مذکور درباره اهمیت گفت‌و‌گو با حزب‌الله درباره اوضاع داخلی لبنان و «بهبود» روابط با این جنبش به عنوان یک گروه شیعی و یکی از گروه‌های اساسی لبنان سخن به میان آورده است. طبق این گزارش، پل گالاگر همچنین درباره لزوم «اطمینان‌ خاطر دادن» به حزب‌الله در داخل و از سوی دیگر کشورها صحبت کرده و خاطرنشان کرده است که حذف نام حزب‌الله از لیست‌ تروریستی آمریکا و برخی کشورها باعث تلطیف فضا و بهبود روابط با این جنبش می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است که در بند نود و سوم رهنمودهای مقدس برای لبنان، تحت عنوان همبستگی با جهان عرب آمده است: «کلیسای کاتولیک از گفت‌و‌گو و همکاری با مسلمانان لبنان استقبال می‌کند و می‌خواهد پذیرای گفت‌وگو و همکاری با مسلمانان دیگر کشورهای عربی و لبنان به عنوان یکی از بخش‌های لاینفک آن، باشد».

طبق این گزارش، در بند مذکور بر عربیت کشور لبنان، روابط با تمام مسلمانان و همچنین بر هویت لبنان و اهمیت گفت‌و‌گو میان مسیحیان و مسلمانان تأکید شده است. الاخبار می‌گوید با استناد به این بند و اظهارات فرستاده واتیکان، مسیحیان به رایزنی با حزب‌الله به عنوان نماینده شیعیان لبنان و گفت‌و‌گوی هدفمند تشویق شده‌اند.

انتهای پیام/خ


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا