فرهنگ و هنر

درخواست قاضی‌زاده برای افزایش منابع اعطای تسهیلات اشتغال به ایثارگران

درخواست قاضی‌زاده برای افزایش منابع اعطای تسهیلات اشتغال به ایثارگران

به گزارش یولن، دهمین نشست هیأت امنای صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران روز شنبه ۳۰ بهمن با حضور سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

راهکارهای حل مشکل اشتغال در کشور

در این نشست قاضی‌زاده هاشمی گفت: تعداد زیادی از ایثارگران تحت عنوان معسر تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند که کمک معیشت و مستمری دریافت می‌کنند و برای حمایت از این ایثارگران عزیز باید به سمت اشتغال‌زایی و توانمندسازی حرکت کنیم.

وی با اشاره به راهکارهای حل مشکل اشتغال در کشور افزود: مسأله تأمین مسکن و اشتغال به جز با تجمیع مسؤولیت قابل حل نیست و باید یک دستگاه مشخص عهده‌دار تمام مسؤولیت‌ها در هر کدام از این حوزه‌ها باشد.

 رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان داشت: منابع لازم جهت اعطای تسهیلات اشتغال به ایثارگران نیاز به تقویت و افزایش دارد و امیدواریم در این زمینه شاهد همکاری دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط باشیم.

توانمندسازی شغلی ایثارگران پیش از ورود به حوزه اشتغال‌زایی

در ادامه حجت‌الله عبدالملکی ابراز داشت: با مصوباتی که شورای عالی اشتغال داشته‌ است تلاش کرده‌ایم به سمت هم‌افزایی بین دستگاه‌های مختلف در جهت اشتغال‌زایی پیش برویم.

وی ادامه داد: موضوع اشتغال ایثارگران دارای اهمیت بسیار زیادی است و صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران نیز بستر بسیار خوبی برای کمک به حل این مشکل است و البته این صندوق نیاز به تقویت دارد. در کنار آن، آموزش و توانمندسازی شغلی ایثارگران پیش از ورود به حوزه اشتغال‌زایی اهمیت دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تعریف عنوان فرد شاغل، تصریح کرد: طبق آمارهای رسمی تعدادی از افراد جامعه بیکار هستند و تعدادی نیز دارای اشتغال ناقص یا ناپایدار یا اشتغال کم‌درآمد هستند و برخی نیز اشتغال غیر‌رسمی و بدون بیمه دارند که باید در مورد همه این افراد برنامه‌های مناسب اجرایی شود.

در این نشست، محمدحسن آزما مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این صندوق پرداخت و گفت: تأمین اشتغال برای ایثارگران عزیز همواره یکی از دغدغه‌های مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده و در دوره اخیر این موضوع بر اساس تأکید رئیس بنیاد شهید به‌ عنوان یکی از اولویت‌های اصلی بنیاد در نظر گرفته شده است و در همین راستا صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران با جدیت مشغول به فعالیت به منظور تأمین اشتغال برای ایثارگران است.

در این جلسه گزارش حسابرس مستقل و بازرس درباره صورت‌های مالی منتهی به سال ۱۴۰۰ قرائت و به تصویب هیأت امنا رسید.

در این نشست قائم مقام بانک مرکزی، نماینده وزیر امور اقتصاد و دارایی، نماینده رئیس سازمان برنامه و بودجه و اعضای هیئت امنا و هیئت مدیره صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا