اجتماعی

«درخواست کمک مالی» با هک حساب کاربری/ پلیس فتا: رمز عبور قابل حدس نگذارید!

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی یولن به هک شبکه های اجتماعی افراد توسط مجرمان سایبری اشاره و اظهار داشت: مجرمان سایبری با هک شبکه اجتماعی افراد اقدام به ارسال پیام های مبنی بر درخواست کمک مالی به دلایل مختلفی همچون سانحه رانندگی، بستری شدن در بیمارستان و غیره با ذکر مبلغ و شماره حساب به تمامی دوستان و دنبال کننده های فرد مذکور می کنند.

 وی با بیان این مطلب که گذاشتن رمز شبکه‌های اجتماعی با کلمات و شماره‌های عبور قابل حدس مانند کد ملی، شماره شناسنامه یا شماره تلفن همراه از مهمترین عوامل هک حساب کاربران محسوب می شود به افراد توصیه کرد: نسبت به بالا بردن امنیت حساب کاربری خود اقدام کنند.

 رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: فعال کردن تایید دو مرحله ای برای ورود به حساب کاربری، جداکردن حساب‌های کاربری شخصی از حساب های تجاری و دنبال نکردن لینک صفحات جعلی ورود به اینستاگرام و همچنین عدم واگذاری رمز عبور به دیگران از جمله راهکارهایی است که می‌تواند مانع از هک حساب اینستاگرام شود.

 سرهنگ رجبی خاطرنشان کرد: استفاده از رمز عبور با طول ۱۰ کاراکتر که ترکیبی از اعداد ،حروف و کاراکترهای خاص باشد در این زمینه می‌تواند کمک‌کننده باشد.

 انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا