بین الملل

درماندگی تل‌آویو/ نفتالی بنت: باید دور صحرای نقب فنس بکشیم

درماندگی تل‌آویو/ نفتالی بنت: باید دور صحرای نقب فنس بکشیم

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) در بخشی از گفت‌و‌گوی خود با رسانه‌های عبری زبان به عدم توانایی این رژیم در کنترل بادیه‌نشینان فلسطینی در صحرای نقب اذعان کرده و تهدید کرد که دور آن‌ها فنس خواهد کشید.

به نوشته وبگاه معا، او در خصوص شرایط صحرای نقب که اخیرا نیز شاهد درگیری فلسطینیان با مأموران رژیم صهیونیستی بود، گفت: «مشکل، واقعی و خطرناک است و در ۲۰ سال اخیر به دلیل نادانی دولت‌های مختلف، بخش‌های زیادی از نقب را از دست دادیم اما ما از موضع قانون و نظم وارد شده‌ایم.»

نفتالی بنت در ادامه گفت که باید پروژه درخت‌کاری در صحرای نقب علی‌رغم مخالفت شدید ساکنان عرب، به اجرا گذاشته و در این راستا صدها نیروی پلیس برای سرکوب مخالفان فلسطینی به مناطق آن‌ها در صحرای نقب فرستاده شود. در تاریخ ۲۳ دی ماه مأموران صهیونیستی با بولدزر و ماشین آلات این بار به بهانه درخت‌کاری وارد دو روستای الاطرش و روستای السعوه در منطقه «نقب» شده‌ و اقدام به همسطح‌سازی و تخریب روستاهایی که بیشتر شبیه چادرنشینی است کردند. فلسطینی‌ها همه طرح‌های تل آویو در صحرای نقب را بهانه‌ای برای بیرون کردن ساکنین اصلی این منطقه از روستاهای آباء و اجدادیشان می‌دانند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: «طرح درخت‌کاری را به اجرا خواهیم گذاشت تا این پیام را بدهیم که ما عقب نخواهیم نشست و امیدواریم که موفق به حل تنش بشویم.»

او در خصوص ساکنان فلسطینی صحرای نقب نیز مدعی شد که آن‌ها به شکل غیر قانونی در آن مناطق زندگی می‌کنند، اما هنوز منطقه‌ای برای تجمیع و اسکان آن‌ها به طور قانونی مشخص نشده و تل آویو باید فلسطینیان نقب را در چندین شهرک جای دهد. این ادعای نفتالی بنت در حالی است که ساکنان فلسطینی صحرای نقب پیش از تشکیل رژیم نامشروع صهیونیستی در این منطقه زندگی می‌کردند.

 با مهاجرت اجباری فلسطینیان ساکن این روستاها، ۲۶۰ کیلومتر مربع  از خاک فلسطین به اشغال صهیونیست‌ها در می‌آید.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این راستا تهدید کرد که به زودی به دلیل عدم توانایی در کنترل فلسطینی‌های بادیه‌نشین در صحرای نقب دور مناطق سکونت آن‌ها فنس‌کشی خواهد شد. او در این راستا به جنگ ۱۲ روزه غزه و درگیری‌های خیابانی گسترده در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی اشاره کرد و گفت که برای ممانعت از وقوع چنین رخدادی، طرح فنس‌کشی به اجرا گذاشته خواهد شد.

تلاش ها برای بیرون کردن فلسطینی‌ها از این منطقه دهها سال بود که جریان داشت، تا اینکه رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۰ حکم به غیر قانونی بودن دهها روستای فلسطینی‌نشین در صحرای نقب داد. اما ساکنان این روستاها می‌گویند که خانه‌هایشان پیش از تشکیل رژیم صهیونیستی ساخته شده است. پس از آن حکم اقدامات صهیونیست‌ها برای تخریب و مهاجرت اجباری فلسطینی‌های باقی مانده چندین برابر شد، اما ساکنان هربار پس از خروج بولدزرها و مأموران، اقدام به بازسازی خانه‌هایشان با وسایل ساده می‌کنند.

در صحرای نقب، بیش از ۴۰ روستا واقع شده است که رژیم صهیونستی از سال ۱۹۵۱ به دنبال تخریب آن‌ها و کوچاندن اجباری ساکنانش است. در این راستا، منابع صهیونیستی در سال ۲۰۱۹ از برنامه جدید این رژیم برای مهاجرت اجباری دهها هزار فلسطینی در «صحرای نقب» خبر دادند. منابع خبری اسرائیلی در آن زمان نوشتند که مقامات تل آویو قصد دارند این برنامه را در طول چهار سال به اتمام برسانند. با مهاجرت اجباری فلسطینیان ساکن این روستاها، ۲۶۰ کیلومتر مربع  از خاک فلسطین به اشغال صهیونیست‌ها در می‌آید.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا