اصفهان

در جلسه مجمع نمایندگان اصفهان با رئیس‌جمهور چه گذشت؟/ دستور رئیس جمهور برای فعال شدن کارگروه احیای زاینده‌رود

حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به جلسه امروز مجمع نمایندگان اصفهان با رئیس جمهور اظهار داشت: جلسه بسیار خوبی برگزار شد و اولین بحثی که نمایندگان استان اصفهان مطرح کردند موضوع آب و ضرورت تامین آب بود.

وی افزود: نمایندگان استان‌ علاوه بر بحث آب مسائل مربوط به حوزه انتخابیه خودشان را مطرح کردند که باز هم بی ارتباط با موضوع آب نبود؛ مباحثی از جمله آب شرب،‌ آب کشاورزی، پساب، اشتغال، بافت فرسوده و مسائل مشابه مطرح شد.

حاجی‌دلیگانی با اشاره به اینکه بنده هم چند نکته از جمله ارتقای بخش میمه، تکمیل بیمارستان برخوار، فرونشست را مطرح کردم تصریح کرد: در ادامه صحبتی در خصوص اصلاح نگاه همه مسوولان به استان را مطرح کردم که این موضوع اولین ضرورت است.

نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه خاطرنشان کرد: همچنین مباحثی از جمله عدالت، توزیع امکانات کشور و جلوگیری از پرداخت‌های حقوق نجومی و توجه به کارکنان کف دستگاه‌های اداری، مشکلات مربوط به اتباع و اینکه بخشی از کارگران ایرانی بیکار هستند اما کارگران اتباع جای آن‌ها را گرفته اند مطرح شد.

وی در خصوص دیگر مباحث مطرح شده در جسه با رئیس جمهور گفت: موضوع قطع بیمه کشاورزان، قالیبافان و افرادی که به کارگاه‌های جدید می‌روند و بیمه‌شان قطع می‌شود، موضوعاتی از جمله مسکن و عدم ثبت‌‌نام در برخی شهرها، اجازه برای اکتشاف آب‌های ژرف، وضعیت بورس و ضرورت توزیع سهام عدالت برای افراد واجد شرایط از دیگر مواردی بود که مطرح شد.

رئیسی: شبی نیست که برای معیشت مردم ناراحت نباشم

حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه در ادامه جلسه استاندار اصفهان صحبت کرد و نکاتی توسط ایشان بیان شد و در انتها نیز آیت‌الله رئیسی جمع‌بندی خوبی را داشتند خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در این جلسه با ابراز نگرانی برای معیشت مردم گفت شبی نیست که برای معیشت مردم ناراحت نباشم و زمانی که می‌خواهم غذا بخورم نگرانم که بقیه مردم این غذا را دارند یا خیر.

نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه با اشاره به سخنان رئیس جمهور گفت:‌ آیت‌الله رئیسی در خصوص احیای زاینده‌رود گفت هرکاری هست ارائه شود و روی میز بیاید و دستور فعال شدن کارگروهی برای احیای زاینده‌رود را صادر کرد؛ همچنین در بحث آب کشاورزی نیز اشاره‌ای داشتند تا به اصلاح الگوی کشت و استفاده از روش‌های نوین آبیاری بپردازیم.

وی با بیان اینکه در خصوص موضوع آب و فرونشست راهکارهایی مطرح شد، تصریح کرد:‌ مطرح شد که مأموریت اول مرکز استراتژیک ریاست جمهوری این باشد که بر این موضوع کار کند و ببینیم نیاز است چه کاری برای آب در اصفهان و استان‌های همجوار صورت بگیرد.

دستور رئیسی به وزیر میراث برای بررسی مسائل گردشگری اصفهان

حاجی‌دلیگانی با اشاره به اینکه رئیسی اولویت اول دولت برای اصفهان را موضوع آب بیان کرده توضیح داد: همچنین به موضوع گردشگری نیز اشاره شد و به وزیر گردشگری دستور داده شد که به اصفهان بیاید و برنامه‌ریزی در این باره انجام دهد.

نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه یادآور شد: در بحث بودجه نیز اشاره شد که نیاز است هزینه‌ها اضافه نشود اما تورم کنترل شود؛ همچنین اشاره‌ای به موضوع عفاف و حجاب شد و اینکه نیاز است  این موضوع طبق قوانین کشور دنبال شود.

وی عنوان کرد:‌ همچنین بیان شد که از موضوع سرمایه‌گذاری در اصفهان حمایت خواهند کرد و از نمایندگان درخواست شد که به دولت کمک کنند و نمایندگان نیز اعلام آمادگی کردند تا از برنامه‌های عدالت‌محورانه و توسعه‌های استان حمایت کنند.

حاجی‌دلیگانی در پایان خبر داد: آیت‌الله رئیسی در انتها اعلام کرد که سفر به اصفهان صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/آ
 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا