بین الملل

دستور آماده‌باش «کوخاوی» به ارتش صهیونیستی علیه غزه

دستور آماده‌باش «کوخاوی» به ارتش صهیونیستی علیه غزه

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی به نیروهای خود دستور داده برای عملیات «نگهبان دیوارها ۲» آماده شوند.

نگهبان دیوارها، اسم عملیات تجاوزکارانه اخیر رژیم صهیونیستی (۲۰۲۱) علیه نوار غزه است. گروههای فلسطینی نیز در مقابل، عملیات خود را «سیف القدس» نامیدند.

بر اساس این گزارش، کوخاوی که یکشبه شب (دیشب) در میان نظامیان صهیونیست در تل‌آویو حاضر شد، گفت، ارتش اسرائیل باید برای احتمال تشدید تنش‌های یک ماهه یا بیشتر و نیز عملیات نگهبان دیوارها-۲ آماده باشد.

وی در ادامه مدعی شد، جنبش جهاد اسلامی ممکن است در پاسخ به ترور چند عضو این گروه در جنین، موشک‌هایی را از غزه شلیک کند.

سه فلسطینی عضو جنبش جهاد اسلامی در درگیری بامداد شنبه هفته جاری در منطقه عرابه جنوب جنین به شهادت رسیدند و دو نظامی صهیونیست نیز زخمی شدند.

در همین ارتباط، گروه سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در یک رژه نظامی بر پاسخ دادن به جنایت ترور سه رزمنده این جنبش توسط رژیم صهیونیستی، تاکید کرد (جزئیات بیشتر).

از سوی دیگر، «ران کوخاف» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی دیروز (یکشنبه) گفت که نیروهای ارتش در سایه تشدید تنش‌های اخیر و هشدار‌های مربوط به ماه رمضان، عملیات خود در سراسر کرانه باختری را تشدید کرده‌اند.

کوخاف تصریح کرد که ارتش رژیم صهیونیستی عملیات خود در کرانه باختری از جمله در مناطق A، B و C را تشدید کرده و اوضاع سوریه، لبنان، سینا و دیگر مکان‌های دور دست را زیر نظر دارد و ما برای هر گونه تشدید تنش‌های احتمالی آمادگی داریم و سامانه‌های دفاع هوایی را مستقر کرده‌ایم و یگان غزه آمادگی هر گونه عملیات را دارد.

رژیم صهیونیستی در ماه می سال گذشته (۲۰۲۱) در عملیاتی علیه نوار غزه به عنوان حارس الاسوار، به مناطق مختلف آن حمله کرد اما مقاومت فلسطین با شلیک ده‌ها موشک و راکت، خسارت‌های زیادی به این رژیم وارد کرد.

انتهای پیام/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا