بین الملل

دستور دولت بایدن به ۱۲ دیپلمات روسیه برای ترک خاک آمریکا

دستور دولت بایدن به ۱۲ دیپلمات روسیه برای ترک خاک آمریکا

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، دولت آمریکا در تداوم تنش با روسیه، دوشنبه شب به وقت تهران شماری از دیپلمات‌های روسیه را در سازمان ملل متحد در نیویورک «عنصر نامطلوب» معرفی کرد.

به گزارش منابع خبری، ایالات متحده ۱۲ نفر از کارمندان نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد را عنصر نامطلوب خواند  و از آنها خواست که تا ۷ مارس (دوشنبه ۱۶ اسفند) خاک آمریکا را ترک کنند. «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل  این اقدام دولت آمریکا را «نقض فاحش» منشور سازمان ملل متحد خواند.

به دنبال تصمیم «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین (لوهانسک و دونتسک) و عملیات ویژه در منطقه دنباس  غرب به رهبری آمریکا در تلاش است تا با کمک به اوکراین و بدون توجه به درخواست‌های روسیه که بارها خواستار مذاکره شده بود منطقه را به دژ نظامی ناتو مبدل کند.

در این بین آمریکا و متحدانش فشارهای همه جانبه اقتصادی، نظامی و دیپلماتیک بر روسیه وارد کرده اند.

وزارت خزانه داری آمریکا بعد از ظهر دوشنبه به وقت تهران، نقل و انتقالات بانکی با بانک مرکزی روسیه، صندوق ثروت ملی و وزارت دارایی روسیه را ممنوع اعلام کرد. بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، این اقدام با هدف جلوگیری از مشارکت شهروندان آمریکایی در هر گونه نقل و انتقالات پولی با بانک مرکزی، صندوق ثروت ملی یا وزارت دارایی روسیه صورت گرفته است.

یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت، آمریکا قصد دارد نه تنها دسترسی روسیه به دلار بلکه به تمام ارزهای مهم (که در عملیات ویژه روسیه در اوکراین ضروریست) را قطع کند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه که روز دوشنبه ریاست نشست دوشنبه اعضای دولت برای مقابله با تحریم‌های غرب را برعهده داشت، غرب را «امپراتوری دروغ» خواند.

انتهای پیام/خ


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا