کرمان

دست‌کاری در طبیعت علت بسیاری از خسارت‌های سیل در کرمان است

دست‌کاری در طبیعت علت بسیاری از خسارت‌های سیل در کرمان است

به گزارش یولن از کرمان، علی‌اکبر سلطانی‌نژاد مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه استان کرمان بیشترین سهم روستاهای کشور را دارد، اظهار داشت: این استان ۵ هزار و ۶۰۰ روستا دارد که از این تعداد، ۲ هزار و ۸۰۰ روستا بالای ۲۰ خانوار است.

وی با بیان اینکه گستردگی کار و محدودیت‌های اعتباری نتوانسته مانع از رسیدن خدمات به روستاهای استان شود، عنوان کرد: طرح هادی، تأمین زمین، تسهیلات، کمک‌های بلاعوض، خدمات مهندسی و … در روستاها برای این است که روستاییان به مسکن مناسبی برسند و وضعیت زندگی و خدمات آنها، بهتر شود.

سلطانی‌نژاد با بیان اینکه در امر نوسازی منازل در کشور اول هستیم، اظهار کرد: در سیل اخیر استان، تعداد ۴ هزار و ۶۸۰ واحد در شرق و جنوب استان آسیب دیده و نیاز به تعمیرات دارند و ۶۰۰ واحد هم باید احداث شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: اقدامات لازم را بعد از سیل اول شروع کردیم و زمین تأمین و آواربرداری شد اما سیل دوم موجب تاخیر در اجرا شد که مجدد کار احداث از هفته گذشته در کار آغاز شده است.

وی با بیان اینکه منازل تعمیراتی خیلی پراکنده هستند و در آن نقاطی که امکان آن وجود داشته، کار آغاز شده است، گفت: دولت مصوبه خوبی در این زمینه داشته و بخشی از اعتبار تخصیصی هم دریافت شده است.

سلطانی‌نژاد با بیان اینکه بسیاری از خسارت‌های سیل به دلیل دست‌کاری در طبیعت ایجاد شده است، بیان داشت: از دیگر مشکلات ما، استعلام‌های بی‌پاسخ بنیاد مسکن از دست‌اندرکاران امر در خصوص طرح هادی و… است، در چنین شرایطی بنیاد مسکن چون نمی‌تواند کار را متوقف کند حریمی را مشخص و هر کجا که پروانه ساخت داشته باشد، اقدام می‌کند در حالی‌که مطالعات بخش سیلاب را هم در اختیار ندارد.

سلطانی‌نژاد اظهار کرد: هزینه تمام شده خدمت برای ساخت و ساز مسکن بالا رفته اما مقرر شده است دولت وام ۱۰۰ میلیونی را تبدیل به ۲۰۰ میلیون تومان با پنج درصد سود کند.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا