البرز

دستگیری ۸ نفر از سرشبکه‌های یک شرکت هرمی در کرج

دستگیری ۸ نفر از سرشبکه‌های یک شرکت هرمی در کرج

محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: در پی وصول پرونده‌ای مبنی بر کلاهبرداری از اعضای شرکت هرمی در شهر کرج، موضوع در دستورکار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد یک کلاهبردار حرفه ای با ایجاد شبکه و با معرفی خود به عنوان سرشبکه یک شرکت هرمی جعلی به نام کیونت، با دادن وعده سودهای هنگفت اقدام به کلاهبرداری میلیاردی از چندین نفر کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز با بیان اینکه این متهم با اجاره اماکنی در مناطق مختلف شهر کرج دائما در حال جابه جایی بود، اظهار داشت: در ادامه پس از چندین شبانه روز اقدام اطلاعاتی، در نهایت مخفیگاه متهم شناسایی و ماموران با هماهنگی مقام قضائی به آنجا اعزام شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری ۸ نفر از سرشاخه های اعضای این باند هرمی، تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقداری جزوات آموزشی مربوط به شرکت‌های هرمی نیز کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز با اشاره به اینکه تلاش پلیس برای شناسایی مال باختگان احتمالی این پرونده ادامه دارد، خاطرنشان کرد: برآورد اولیه کارشناسان از میزان کلاهبرداری صورت گرفته از سوی اعضای این باند حدود ۳ میلیارد ریال است.

نادربیگی یادآور شد: از جمله آسیب‌هایی که در خصوص شرکت‌های هرمی متصور است اغفال افراد جویای کار و ترویج فرهنگ غلط بیکاری وکسب درآمد بدون زحمت و خروج سرمایه‌های کشور از کشور است که پلیس با رصد اطلاعاتی از فعالیت مخرب آن‌ها جلوگیری می‌‍کند.

انتهای پیام/ج/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا