کردستان

دشمن دنبال حرمت‌شکنی، قبح‌شکنی و هنجارشکنی است/بازی‌نکردن در زمین دشمن مستلزم تقویت سواد رسانه‌ای است

به گزارش خبرگزاری یولن از بیجار، محمود الله‌مرادی صبح امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بیجار با محوریت شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد، اظهار داشت: متاسفانه یک فرهنگ منکر در جامعه رواج یافته و آن فرهنگ، “به من چه” است که نسبت به منکرات و برخی مشکلات اجتماع بی‌تفاوت هستند.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه‌ای است که باید در تمامی شئونات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و… باشد و با کنارزدن بی‌تفاوتی نسبت به این دو فریضه الهی، خود مردم این دو فریضه را جاری و سازند.

به گفته الله‌مرادی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان به دنبال آن است اقداماتی انجام دهد که هم در جهت تثبیت انقلاب اسلامی، دفاع از دستاوردهای ارزشمند انقلاب و هم در راستای ترویج فریضتین الهی باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان خاطرنشان کرد: فضای مجازی امروزه یک فضای غبارآلودی شده است که اگر به درستی مطالب و انتشارات در این فضا را تشخیص ندهیم همان مسیری است که شیطان می‌خواهد و منکرات به جای معروفات به مردم القا خواهد شد. 

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر مساجد اشاره کرد و اذعان داشت: ماموریت‌های زیادی برای این شوراها پیش‌بینی شده که جدای از حل مشکلات مردم، باید با مسوولان دستگاه قضایی و مسوولان اجرایی در ارتباط باشند که مشکلات محلات را مرتفع نمایند.

الله‌مرادی تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که شوراهای مساجد مرکز حرکت‌هایی در زمینه‌های مختلف باشند و با برنامه‌ریزی مناسب، معضلات محلات را با هدف رفع آنها پیگیری کنند. 

وی ادامه داد: شوراهای امر به معروف و نهی از منکر مساجد باید گروه‌های مطالبه‌گری تشکیل دهند که همان گروه‌های سوت‌زن هستند و می‌توانند با پیگیری مطالبات مردم محلات از مسوولان، زمینه‌ساز رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی باشند ضمن اینکه این گروه‌ها در تمامی بخش‌ها فعالیت خواهند کرد. 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان همچنین گفت: امروز جنگ، جنگ سخت نیست، هیاهو و شعار جنگ زیاد است اما در کشور موضوع جنگ سخت نداریم بلکه دشمنان در قالب یک جنگ نرم برای براندازی نظام فعالیت می‌کنند.

وی پشت‌پرده اخلال در سیستم پمپ‌های بنزین کشور را یکی از ترفندهای دشمن در قالب جنگ نرم خواند که با پای کار آمدن تمامی دستگاه‌ها و خود مردم، این توطئه و طراحی آنان با شکست مواجه شد بلکه باید بدانیم که این اولین و آخرین کار آنها نخواهد بود.

الله‌مرادی عنوان کرد: برنامه‌ریزی دشمن برای جوانان و خانواده‌ها هر روز به نوعی خود را نشان می‌دهد و همه اینها برای اغفال جوانان، انحراف فکری آنان و ضربه به کانون خانواده‌های ایرانی است و آنها با قبح‌شکنی، حرمت‌شکنی و هنجارشکنی این موارد را دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: خیلی وقت‌ها باید مواظب باشیم در زمین دشمن بازی نکنیم و این مستلزم داشتن و تقویت سواد رسانه‌ای و بصیرت‌افزایی است  که ستاد امر به معروف و نهی از منکر به دنبال افزایش سطح سواد رسانه و بصیرت‌افزایی در جامعه است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان تاکید داشت: باید یک انسجام داوطلبی در درون نیروهای انقلاب وجود داشته باشد که با عملیات‌های آفندی در فضای سایبر مانع از اجرای توطئه‌های دشمن باشند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا