سمنان

دفاع مقدس از ماندگارترین حماسه‌های ملت دین‌دار و شهید و با بصیرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است

دفاع مقدس از ماندگارترین حماسه‌های ملت دین‌دار و شهید و با بصیرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش خبرگزاری یولن استان سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی در آیین رژه نیروهای مسلح استان سمنان که به مناسبت آغاز چهل و سومین سالگرد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سمنان برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره سه هزار شهید استان سمنان اظهار کرد: هفته دفاع مقدس مظهر حماسه، معنویت، دین‌داری، آرمان‌خواهی، ایثار و ازخودگذشتگی، مقاومت و شهادت است و همه این ارزش‌ها گنجینه فرهنگ ایثار و شهادت را شکل می‌دهند.

وی گفت: دفاع مقدس از ماندگارترین حماسه‌های ملت دین‌دار و شهید و با بصیرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

استاندار سمنان بیان کرد: دفاع مقدس پیامدها و دستاوردهای ارزشمند و عظیمی در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، نظامی برای کشور به ارمغان آورد.

هاشمی بیان کرد: جنگ تمام عیاری که نظام سلطه به واسطه رژیم بعثی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران با هدف سرنگونی نظام فراهم کرده بود که در رأس همه این اهداف دشمن به سرکردگی نظام سلطه – آمریکا- بحث سقوط نظام جمهوری اسلامی ایران بود، نه تنها نظام سلطه و حزب بعث به اهداف پلید خود دست نیافت، بلکه دستاوردهای بی‌نظیری در قالب فرهنگ ایثار و شهادت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه امروز دفاع مقدس برای تمامی آزادی خواهان و جهان اسلام به عنوان یک الگو دنبال می‌شود، تصریح کرد: دفاع مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران صحنه بروز افتخارات، عزت، اقتدار و ایثارگری است. هشت سال دفاع مقدس باعث تقویت روحیه اعتماد به نفس و خودباوری، شکوفایی و استعدادیابی، رشد فضائل اخلاقی و معنوی شد.

استاندار سمنان اظهار کرد: آن‌ها که آن دوران را درک کرده‌اند می‌دانند، فضای کشور فضای معنوی بود و در شب‌های عملیات نه فقط در سنگرها راز و نیاز و معنویت حاکم بود بلکه در محلات و روستاها و شهرها و مساجد معنویت پررنگ‌تر بود.

هاشمی با بیان اینکه دفاع مقدس باعث افزایش انسجام اجتماعی، تحکیم وحدت ملی و تثبیت اقتدار جمهوری اسلامی ایران و ایجاد الگوی مبارزه برای دیگر کشورهای اسلامی شد، گفت: امروز اگر ما در اینجا جمع شده‌ایم و رزمایش اقتدار هشت سال دفاع مقدس را به نمایش می‌گذاریم به جهت یادآوری هشت سال ایستادگی، خودباوری و ایثار و مقاومت است. پ

وی بیان کرد: اگر ریاست‌جمهور در سازمان ملل به سخنرانی می‌پردازند باید گفت این روحیه اقتدار ریاست‌جمهور برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است.

استاندار سمنان با بیان اینکه اگر کلام وحی در سازمان ملل به نمایش گذاشته می‌شود، برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است، افزود: امروز نگاه جهان اسلام و تمام آزادی خواهان جهان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

هاشمی با اشاره به اینکه ایران امروز در حوزه‌های مختلف علمی، پزشکی و هوا فضا حرفی را برای گفتن دارد، گفت: همه این پیشرفت‌ها را مدیون رشادت‌ها و جانفشانی های هشت سال دفاع مقدس هستیم.

وی تصریح کرد: در اوایل انقلاب کشور حتی توان تهیه یک سلاح را نداشت اما امروز به عنوان هشتمین کشور دنیا در حوزه تولیدات و صادرات تسلیحات نظامی هستیم و این‌ها همه برگرفته از اندیشه خودباوری و استعدادیابی در هشت سال دفاع مقدس است.

استاندار سمنان با بیان اینکه امروز عزت و اقتدار کشور را مدیون شهدا و نعمت ولایت و رهبری و هدایت‌ها و پشتیبانی مردم هستیم، گفت: یکی از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس بیداری اسلامی در جهان اسلام است.

هاشمی تصریح کرد: خدا را شاکریم در حوزه دیپلماسی خارجی عزتمندانِ ورود پیدا کردیم که آن هم برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی ضمن قدردانی از نیروهای مسلح استان سمنان و مردم با بصیرت این استان اظهار کرد: اگر شاهد امنیت پایدار در استان سمنان هستیم همه را مدیون حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها و بصیرت مردم این استان و وحدت و انسجام و صمیمیت ارکان امنیتی استان سمنان هستیم.

استاندار سمنان با بیان اینکه این استان پایلوت امنیت، وحدت و انسجام و صمیمیت در کشور است، تأکید کرد: بالاترین نعمتی که در استان سمنان وجود دارد، نعمت وحدت، وفاق و صمیمیت برای خدمت به مردم است.

بر اساس این گزارش، همزمان با ۳۱ شهریور و نخستین روز از هفته دفاع مقدس مراسم رژه نیروهای مسلح در سمنان برگزار شد.

به مناسبت گرامیداشت چهل و سومین سالگرد دفاع مقدس، آیین رژه ۳۱ شهریور نیروهای مسلح استان سمنان با شعار محوری “ما متحدیم” همزمان با سراسر کشور و در حضور استاندار و فرماندهان سپاه، ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان سمنان، نیروی انتظامی و جمعی از مسؤولان ارشد استانی و اقشار مختلف مردم در سمنان برگزار شد.

در این مراسم یگان‌های نیروهای مسلح سپاه، ارتش، فرماندهی انتظامی و بسیج با رژه از مقابل جایگاه اقتدار خود را برای دفاع از انقلاب و کشور به نمایش گذاشتند.

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا