البرز

دلال‌ها قیمت گوشت قرمز را افزایش می‌دهند

دلال‌ها قیمت گوشت قرمز را افزایش می‌دهند

مهرداد عبدالملکی، مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان البرز دامداران، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به وظیفه جهاد کشاورزی در خصوص تامین نهاده های دامی برای دامداران استان، اظهار کرد: خوشبختانه جهاد کشاورزی استان با تامین نهاده خام برای دامداران صنعتی و تامین، تولید و توزیع کنستانتره دامی با محوریت اتحادیه دامداران استان برای دامداری‌های سنتی و غیرصنعتی، عملکرد خوبی داشته و دامداران استان با کمترین مشکل در این خصوص مواجه بوده اند.

وی وجود واسطه ها و دلال ها را در افزایش قیمت گوشت قرمز ، تایید کرد و افزود: قیمت گوشت قرمز بر اساس محاسبات کارشناسان جهاد کشاورزی باید با قیمت کمتری به دست مصرف کننده برسد، اما وجود واسطه ها، عدم نظارت در ماه های گذشته و یا عدم تعادل در عرضه و تقاضا بر افزایش قیمت گوشت قرمز تاثیرگذار است.

این مقام‌مسؤول گفت: در حال حاضر نظارت بر قیمت گوشت قرمز در بازار بر عهده جهاد کشاورزی گذاشته شده و همکاران در بخش نظارتی با جدیت این موضوع را پیگیری می کنند. ضمن اینکه شرکت پشتیبانی امور دام استان البرز زمینه سازی خوبی برای گوشت قرمز داشته که امیدواریم در هفته های آتی شاهد تعادل قیمت گوشت قرمز در بازار باشیم. 

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص وجود دامداری درمحدوده شهری محمدشهر که مورد اعتراض مردم قرار گرفته است، بیان کرد: جهاد کشاورزی در این خصوص متولی نیست و نمی تواند واحد تولیدی دام را منتقل کند. اما دستگاه های متولی از جمله شهرداری و محیط زیست باید شرایط انتقال از محیط شهری را برای دامداران فراهم کنند و جهاد در حوزه اختیارات خود به دستگاه های متولی کمک‌می کند.

عبدالملکی یادآور شد: بر اساس ماده ۷ قانون نظام دامپروری کشور در مواردی که برابر قوانین، اجرای طرح های توسعه شهری و روستایی و طرح های عمرانی اجتناب ناپذیر باشد و این امر سرمایه گذاری های انجام شده در امور دام را تعطیل و یا به انتقال از مکان موجود وادار کند، دستگاه مجری طرح موظف است ضمن تامین و پرداخت خسارت‌های وارده به نرخ کارشناسی روز، با هماهنگی جهاد کشاورزی نسبت فراهم ساختن شرایط انتقال واحدهای مذکور به مناطق مناسب اقدام لازم را انجام دهد.

وی اضافه کرد: اگر دامدار بخواهد از حوزه شهر خارج شود باید زمینی در اختیارش قرار بگیرد و شرایط انتقال فراهم شود. در خصوص دامداری مذکور در محدوده شهری محمدشهر، هنوز شهرداری نتوانسته شرایط مورد نظر برای انتقال این دامداری را فراهم کند و مذاکرات هنوز به نتیجه نرسیده است.

انتهای پیام/ج


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا