سلامت

دهگلان تنها شهر زرد کرونایی در کردستان

دهگلان تنها شهر زرد کرونایی در کردستان

دکتر بهرام کندایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار یولن اطهار داشت: در مقایسه با هفته گذشته، کامیاران از رنگ بندی کرونایی زرد به رنگ آبی درآمد و دهگلان تنها شهر با رنگ زرد است.

وی اضافه کرد: این رنگ‌بندی بر اساس آخرین به روز رسانی‌ها بر اساس موارد ابتلا، بستری در بخش و نیز مراقبت های ویژه کرونا انجام می‌گیرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه طبق آخرین نقشه کرونایی کشور، تعداد شهرهای قرمز از ۳ به یک و نارنجی نیز از ۱۷ به ۱۲ کاهش پیدا کرده است، افزود: بر اساس نقشه کرونایی کشور، تعداد یک  شهرستان وضعیت قرمز (بسیار پرخطر)، ۱۲ شهرستان وضعیت نارنجی (پر خطر)، ۲۱۱ شهرستان وضعیت زرد (نسبتا پرخطر) و ۲۲۴ شهرستان نیز در وضعیت آبی (عادی) قرار گرفته‌اند.

دکتر کندایی یادآور شد: برای پیشگیری و مقابله موثر با این بیماری، لازم است مردم با هوشیاری در جهت مقابله با افزایش شیوع مجدد کرونا در استان اقدام کنند.

وی با اشاره به افزایش شیوع بیماری های تنفسی در استان، از شهروندان خواست پروتکل های بهداشتی را برای پیشگیری از افزایش نشر ویروس این نوع بیماری ها بویژه COVID۱۹، سرماخوردگی و آنفلوانزا را جدی گرفته و همچنان رعایت کنند.

در شبانه روز گذشته مورد جدیدی از ابتلا به کرونا در کردستان ثبت نشد و بیماری هم فوت نکرد.

۲۶ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که هشت بیمار بدحال در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا