کردستان

دوراندیشی و موقعیت‌شناسی از مولفه‌های مهم بصیرت‌ است

دوراندیشی و موقعیت‌شناسی از مولفه‌های مهم بصیرت‌ است

به گزارش خبرگزاری یولن از سنندج، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی پیش‌ازظهر امروز در همایش پرچمداران بصیرت ویژه ائمه جمعه استان کردستان که در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی  برگزار شد،اظهار کرد:دوراندیشی، موضوع‌شناسی، موقعیت‌شناسی، انصاف و فداکاری از مولفه‌های مهم بصیرت‌افزایی است.

وی با تاکید براینکه شاخصه‌های بصیرت افزایی در جامعه تبیین شود، خاطرنشان کرد: دوراندیشی از مهمترین ضرورت‌های بصیرت است، دوراندیشی یعنی اینکه انسان چند قدم جلوتر حرکت و نگاه به آینده داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: موضوع‌شناسی بدان معنی است که انسان وقتی می‌خواهد به موضوعی ورود پیدا کند در گام نخست باید اولویت و ضرورت‌های آن را بشناسد.

وی اضافه کرد: اگر در سال ۸۸ فتنه‌گران آرای ملت را می‌پذیرفتند، امروز شاهد برخی مشکلات نبودیم، آنان در حالی به آرای انتخابات اعتراض کردند که خود مجری انتخاب بودند و دشمن از این موضوع سوء استفاده کرد.

وی به روز بودن در ارائه خطبه‌های نمازهای جمعه را مورد تاکید قرار داد و  افزود: برخی از خطبه‌های نماز جمعه و طرح برخی اظهارات نه موضوع روز و نه دغدغه مردم است که باید با موضوع‌شناسی و حرکت در مسیر پیشبرد نظام و رفع دغدغه‌های مردمی تجدید نظر شود.

وی با بیان اینکه کشور ایران درگیر بیماری کرونا، تحریم‌های ظالمانه و مشکلات اقتصادی است تصریح کرد: کشور ما امروز بیش از هر زمانی نیاز به وحدت و انسجام دارد و باید شرایط کنونی کشور و نظام را در نظر گرفت.

وی عنوان کرد:‌ طرح برخی اظهارات تفرقه‌افکنانه، باطل و بی‌ربط جایز نیست و موجب ایجاد شکاف و تفرقه خواهد شد همه ما باید نگاهمان به لسان رهبر معظم انقلاب باشد.

وی افزود: برخی‌ افراد با طرح اظهارات تفرقه‌افکنانه سعی بر این دارند که روی بورس باشند، اما سوال اینجاست طرح این مطالب و این رویه شما چه فایده‌ای برای مردم دارد؟! آیا با این مسائل مشکلات مردم و کشور برطرف خواهد شد؟

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تصریح کرد: علما باید توطئه‌های دشمنان نظام را خنثی کنند اما متاسفانه برخی‌ها تنها اظهارات تفرقه‌افکنانه مطرح می‌کنند و این همه اقدامات و ایجاد زیرساخت‌ها در کردستان را نمی‌بینند.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب هزاران مسجد با هزینه‌کرد میلیاردها تومان در این استان احداث شده است، گفت: احداث دانشگاه،  بیمارستان و این همه پروژه‌های عمرانی حاصل تلاش شبانه روزی و دلسوزی‌های مسئولان نظام است.

وی گفت: در سفر اخیر وزیر نیرو به کردستان برای رفع مشکل آب شرب مردم هزاران میلیارد تومان به استان اختصاص پیدا کرد، اگر نگاه تبعیضی در دولت وجود داشت این همه اعتبار اختصاص پیدا نمی‌کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: علما فرق بین خدمت و عدم خدمت را برای مردم تبیین کنند، انتظار می‌رود در کنار انتقادات و طرح مشکلات، خدمات انجام‌شده نظام‌ در کردستان نیز منصفانه بیان شود.

وی با بیان اینکه جامعه روحانیون نباید اجازه دهند دیگران برایشان نسخه بپیچند، گفت: علمای این استان در عین سادگی و با مناعت طبع و حقوق پایین زندگی کرده و وقتی از انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی افزود: شیعه و سنی در این استان سال‌های سال است که در کنار هم با وحدت و برادری زندگی می‌کنند و ایران اسلامی الگوی کامل وحدت است.

وی با بیان اینکه کردستان در راه دفاع از انقلاب و ارزش‌ها ۵۴۰۰ شهید تقدیم  کرده که باید راه این شهدا همواره ادامه دارد، گفت: شهید سلیمانی برای نجات کردستان عراق به میدان جنگ‌ رفت چون دغدغه برادران و خواهران اهل‌سنت داشت.

وی خاطرنشان کرد: نباید مردم را گرفتار مسائل دسته چندم کرد ائمه جمعه استان باید تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی را بیان و نگاه همه به لسان رهبر باشد.

وی با تاکید براینکه نباید اجازه دهیم زحمات دلسوزانه علمای کردستان به واسطه برخی صدای تفرقه افکنانه به هدر رود، گفت: باید با وحدت، انسجام و کمک یکدیگر تمامی مشکلات استان را حل و زمینه توسعه هرچه بیشتر این منطقه را فراهم سازیم.

انتهای پیام/۲۳۳۰/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا