بین الملل

دولت برلین پخش شبکه راشا تودی آلمانی را ممنوع کرد

دولت برلین پخش شبکه راشا تودی آلمانی را ممنوع کرد

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، دولت آلمان برخلاف وعده‌های قبلی درخصوص عدم فشار به رسانه‌ها، تصمیم اتخاذ شده علیه شبکه «راشا تودی» به زبان آلمانی را معتبر و صحیح اعلام کرد.

به نوشته وبگاه شبکه راشا تودی، کمیسیون نظارت و صدور مجوز در آلمان مدعی است که بخش آلمانی زبان این شبکه مجوزهای لازم را دریافت نکرده و باید پخش ماهواره‌ای آن قطع شود.

آذر امسال شبکه راشا تودی از آغاز فعالیت بخش آلمانی زبان خبر داد اما سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های آلمان، اتهام پخش بدون مجوز برنامه توسط این شبکه را مطرح و تحقیقاتی را علیه آن آغاز کرد. اکنون با قطع پخش راشا تودی آلمانی، این شبکه چهار هفته برای درخواست تجدید نظر فرصت دارد.

راشا تودی آلمانی در بیانیه‌ای به این اقدام دولت آلمان واکنش نشان داده و آن را «دارای انگیزه سیاسی» توصیف کرده است. در این بیانیه آمده است راشا تودی زیر بار قلدری نهاد تنظیم مقررات رسانه‌ای آلمان نمی‌رود.

راشا تودی دی ماه امسال نیز خبر داد، سازمان تنظیم کننده مقررات رسانه‌ای آلمان مستقر در برلین (MABB) که یکی از ۱۴ نهاد مسئول دولتی فدرال این کشور است، شرکت ماهواره‌ای «یوتل‌ست ۹‌بی» را مجبور کرد که پخش راشا تودی آلمانی را متوقف کند. پیش از این نیز رسانه اجتماعی «ِیوتیوب» حساب کاربری مربوط به راشا تودی آلمانی را با اتهام تخلف از قوانین مسدود کرده بود.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا