سمنان

دولت شفافیت در نظام توزیع را پیگیری می‌کند/ پایان سلطه دلالان در طرح «خرید شفاف»

دولت شفافیت در نظام توزیع را پیگیری می‌کند/ پایان سلطه دلالان در طرح «خرید شفاف»

به گزارش یولن از سمنان، علیرضا غفوری، رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: عدم شفافیت در نظام توزیع باعث دلالی در کالاهای موردنیاز مردم و زمینه‌ای برای وقوع تخلفات بعدی شده بود که با اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده و تعیین مجموع سود زنجیره توزیع، امکان دلالی از بین خواهد رفت.

وی گفت: برای قضاوت در موضوع اجرای طرح خرید شفاف باید فاکتور زمان را موردنظر قرار داد و این طرح در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و در صورتی که تولیدکنندگان، اصناف مصرف‌کنندگان همراهی لازم را انجام دهند، به بلوغ لازم خواهد رسید.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان سمنان تصریح کرد: با اجرای طرح خرید شفاف و درج قیمت تولید روی کالاها، انقلاب بزرگی در نظام توزیع کشور اتفاق افتاد که مهم‌ترین آن، پایان دلال‌بازی و حذف سودهای غیرمجاز است.

غفوری اضافه کرد: انتقادهای سازنده را باید شنید و در اصلاح این طرح مورد توجه قرار داد؛ اما گاهی صدا از جاهایی بلند می‌شود که این طرح راه را برای دلالی و سودهای غیرمجاز و زیاده‌خواهانه آنها بسته است.

وی با تأکید بر اینکه حق مصرف‌کننده است که از قیمت تمام‌شده تولید کالاها مطلع باشد، اضافه کرد: از اصناف سراسر استان سمنان می‌خواهیم تا با این طرح همراهی و حتماً تا زمان درج قیمت مصرف‌کننده در کنار قیمت تولیدکننده روی کالاها نسبت به الصاق برچسب قیمت نهایی مصرف‌کننده در محل عرضه اقدام کنند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان سمنان اضافه کرد: مصرف‌کنندگان نیز با سعه‌صدر در کنار این طرح بمانند که عواید این طرح در نهایت برای تمام آحاد جامعه خواهد بود.

غفوری ضمن تأکید بر ادامه اجرای این طرح با قوت بیشتر عنوان کرد: معتقدیم طرحی با این وسعت و اهمیت به اطلاع‌رسانی وسیع‌تر و بیشتری نیاز دارد و رسانه ملی می‌تواند در این زمینه کمک‌های بسیاری انجام دهد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۳/م/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا