خراسان جنوبی

دومین روز بدون فوتی کرونا در خراسان‌جنوبی

محمد دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار یولن در بیرجند، در خصوص آخرین وضعیت کرونا در استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۶ آزمایش مولکولی تشخیص کرونا در استان انجام شد که منجر به شناسایی ۴۵ بیمار جدید و از ۱۴۸ آزمایش سریع کرونا ۲۷ بیمار جدید شناسایی شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸۵ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۸۷ نفر کرونا مثبت‌اند، بیان داشت: از این تعداد ۱۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به روند فوت‌شدگان ناشی از این ویروس در استان اشاره و مطرح کرد: خراسان‌جنوبی طی دو روز گذشته مورد فوتی ناشی از کرونا نداشته و مجموع فوتی‌های استان تا این لحظه یک هزار و ۱۹۲ نفر است.

دهقانی از افزایش ۱۰ درصدی موارد بستری بیماران حاد تنفسی نیز در استان خبرداد و افزود: هفته گذشته به طور متوسط ۱۶۸ نفر بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری بودند که امروز به ۱۸۵ نفر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون نوبت دوم در استان ۵۰ درصد است، اضافه کرد: پوشش واکسیناسیون افرادی که دُز اول واکسن را دریافت کرده‌اند در حال حاضر به ۷۶ درصد رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تبیین کرد: شهرستان فردوس همچنان در صدر پوشش واکسیناسیون در استان قرار دارد و سپس شهرستان‌های درمیان، نهبندان و زیرکوه در بین سایر شهرستان‌های استان افراد کمتری تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا