بین الملل

دو رویی مسئولان فرانسوی در تحریم روسیه

دو رویی مسئولان فرانسوی در تحریم روسیه

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل یولن، یکی از حاضران در نشست روز جمعه کاخ الیزه، امروز به روزنامه فرانسوی زبان «فیگارو» گفت: «به ما یادآوری شد که هر شرکتی حق دارد، به طور مستقل استراتژی خود را در بازار روسیه تعیین کند.»

این منبع آگاه افزود: «برونو لومر، وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه گفت که اکنون روابط تجاری را متوقف کنید تا اینکه با عجله و به صورت یکجانبه و بدون هشدار به کسی این کشور را ترک کنید.»

این نقل قول از وزیر دارایی فرانسه به شدت با اظهارات قبلی وی در رابطه با این موضوع در تضاد است.

لومبر در نشست ۲۵ فوریه وزرای دارایی اتحادیه اروپا گفته بود: «ما قصد داریم به بانک های روسیه ضربه بزنیم. ما می خواهیم روسیه را از نظر مالی منزوی کنیم. ما می خواهیم دسترسی تمامی لینک ها میان روسیه و سازوکارهای مالی جهانی را قطع کنیم.»

بیشتر بخوانید: اذعان وزیر دارایی فرانسه‌ به تلاش برای ضربه زدن به اقتصاد روسیه‌

از نمایندگان شرکت های بزرگ فرانسوی، از جمله « سوسیته جنرال»، «اِنژی»، «ایرباس»، «سافران»، «آریان‌اسپیس»، «تالس»، « اریمت»، «ایر لیکوئید» و «دَنون اند اُشان» برای شرکت در جلسه عصر در کاخ الیزه دعوت شده بود.

به نوشته این نشریه، تاکنون هیچ یک از ۱۵ شرکت تجاری بزرگ فرانسوی که در روسیه فعالیت می کنند، این کشور را ترک نکرده اند.

تعدادی از شرکت های غربی طی هفته گذشته اعلام کردند در نظر دارند تا بازار روسیه را به علت تحریم های علیه این کشور ترک کنند. سایر شرکت ها از جمله شرکا لوازم خانه «آی کیا» و برند لباس «اچ اند ام» به موقت فروشگاه های خود را تعطیل و فروش آنلاین خود را متوقف کردند.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا