البرز

«دژ مادها» در نظرآباد میزبان گردشگران نوروزی می‌شود

«دژ مادها» در نظرآباد میزبان گردشگران نوروزی می‌شود

مهدی کاظمی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نظرآباد، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: آئین نوروزگاه شهرستان نظرآباد از یکم تا دوازدهم فروردین ماه سال جاری در محوطه باستانی ازبکی با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر نظرآباد نظرآباد و آسیاب تاریخی مهدی‌آباد با همکاری شرکت گردشگری سپهر البرز برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نظرآباد خاطرنشان کرد: سه روستای دیگر نیز از جمله تالاب صالحیه از دهم تا دوازدهم، روستای نجم‌آباد از پنجم تا هفتم و روستای قلعه آذری روز هشتم فروردین ماه سال جاری میزبان جشن نوروزگاه خواهند بود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه آئین نوروزگاه با موسیقی محلی اقوام، معرفی جشنواره اقوام و خوراک بومی و برپایی نمایشگاه عکس همراه است، اضافه کرد: همچنین نمایشگاه صنایع‌دستی رشته‌های گلیم‌بافی، سفال، میناکاری روی سفال، قلم‌زنی، چرم‌دوزی، رودوزی‌های سنتی و بافتنی سنتی در کنار آئین نوروزگاه برپا شده است.

کاظمی با اشاره به استقرار دو پایگاه اطلاع‌رسانی برای خدمات‌رسانی شایسته و معرفی جاذبه‌های گردشگری استان به مسافران و گردشگران نوروزی در شهرستان نظرآباد، افزود: پایگاه مرکزی در میدان شهید حاج قاسم سلیمانی نظرآباد و پایگاه امداد و نجات هلال احمر فخر ایران مستقر شده است.

وی از دیگر اقدمات ستاد اجرای خدمات سفرشهرستان به ایجاد المان‌های نوروزی و برپایی سفره هفت‌سین در میادین شهر نظرآباد و آماده‌سازی محوطه باستانی ازبکی برای استقبال از بهار و مسافران و گردشگران نوروزی اشاره کرد.

انتهای پیام/ج


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا