بین الملل

دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر لبنان در مونیخ

دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر لبنان در مونیخ

به گزارش گروه سیاست خارجی یولن، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در پنجاه و هشتمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ در شهر مونیخ آلمان حضور دارد، در ادامه دیدارها با مقامات شرکت کننده در این کنفرانس با «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین در نشست مذکور به ایراد سخنرانی پرداخت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز طی سخنانی در کنفرانس امنیتی مونیخ  با بیان این‌که امنیت خلیج فارس و غرب آسیا پیوندی مستقیم و محکم با امنیت مناطق جغرافیایی همجوار از جمله اروپا دارد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از هر ایده و طرحی که -بدون مداخله خارجی- به ثبات و صلح در منطقه کمک کند استقبال می‌کند. دولت ما در همین راستا گفت‌وگوهای سازنده‌ای را با همسایگان جنوبی خود آغاز کرده و پیشرفت‌های خوبی در این زمینه حاصل شده است. روابط ما با این همسایگان در مسیر درست توسعه و پیشرفت قرار دارد. ما معتقدیم زرادخانه‌های تسلیحاتی در منطقه، هرگز امنیت به همراه نمی‌آورد. حضور و مداخله قدرت‌های بیگانه در منطقه تنها اوضاع امنیتی را پیچیده و بدتر می‌کند و مشکلات را افزایش می‌دهد. ما اعتقاد داریم امنیت همه کشورهای این منطقه، با مشارکت و همکاری جمعی تامین و تضمین شود. (اینجا بخوانید)

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در مدت حضورش در کنفرانس امنیتی مونیخ با رئیس جمهور اسلوونی، دبیرکل سازمان ملل، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه قطر، هلند، بلژیک، هند، کرواسی، سوئد، ایتالیا، آلمان، ارمنستان، بوسنی و هرزگوین و عراق و همچنین رئیس اقلیم کردستان عراق نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا