بین الملل

دیدار اولیانوف و کمالوندی در وین

دیدار اولیانوف و کمالوندی در وین

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی از دیدار و گفت‌وگو با «بهروز کمالوندی» معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران و همچنین  رضا نجفی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران خبر داد. 

او در این خصوص نوشت: دکتر «علی باقری کنی» مذاکره‌کننده ارشد ایرانی در مذاکرات وین درباره برجام هم اکنون در تهران است. اما همکارانش در وین می‌مانند. امروز با آقای بهروز کمالوندی قائم مقام سازمان انرژی اتمی ایران و آقای رضا نجفی معاون وزیر خارجه (ایران) دیدار کردم.

دیدار اولیانوف و کمالوندی در وین

 

به گزارش فارس، کمالوندی برای انجام رایزنی‌های فنی بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وین سفر کرده است. وی چندی پیش نیز به وین سفر و با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و گفت‌وگو کرد که در پی آن درباره نصب دوربین‌های آژانس در مجتمع تسای کرج توافق شد. علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران نیز ۲۶ بهمن ماه با رافائل گروسی مدیرکل آژانس در وین دیدار و گفت‌وگو کرد. گروسی پس از این دیدار گفت‌وگویش با باقری را مهم خواند.

لازم به ذکر است، دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است.

پیش‌تر اعلام شد علی باقری در چارچوب ترددهای معمول در جریان گفت‌وگوها، در سفری کوتاه راهی تهران می‌شود ولی اعضای هیأت کارشناسی ایران در وین حضور دارند و به رایزنی‌ها ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/ 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا