بین الملل

دیپلمات روس: اوکراین در حال تدارک اقدام تحریک‌آمیز در اودسا است

دیپلمات روس: اوکراین در حال تدارک اقدام تحریک‌آمیز در اودسا است

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، بعد از سیاه‌نمایی اوکراین درخصوص حمله شیمیایی در شهر «ماریوپل»، روسیه درباره احتمال اقدام تحریک‌آمیز دیگر رژیم کی‌یف، این‌بار در شهر «اودسا» هشدار داد.

«دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل گفت: «ممکن است ارتش اوکراین در اودسا، در حال آماده سازی یک اقدام تحریک آمیز برای متهم کردن طرف روسی باشد».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، پولیانسکی طی نشست شورای امنیت توضیح داد: «من نمی‌توانم در مورد گزارش‌های ساکنان اودسا صحبت نکنم، اینکه سربازان نیروهای مسلح اوکراین با لباس نظامی روسی به تعداد زیادی در شهر دیده شده‌اند».

وی همچنین افزود: «به نظر می‌رسد که یک تنش‌زایی بزرگ و خونین نیز در این شهر آماده می شود یا عملیاتی تحت یک پرچم دروغین  در جریان است. همکاران، بعداً نگویید ما در این مورد به شما تذکر ندادیم».

پیش از این در بامداد سه‌شنبه و دقایقی بعد از ادعای کی‌یف مبنی بر توسل روسیه به تسلیحات شیمیایی در ماریوپل، وزیر خارجه انگلیس و پنتاگون نیز درباره احتمال چنین حمله‌ای ابراز نگرانی کردند. (جزئیات بیشتر)

در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه)، «ولادیمیر پوتین» در واکنش به درخواست کمک رهبران جمهوری‌های دونباس، اعلام آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین کرد و تأکید کرد که مسکو به هیچ عنوان قصد اشغال قلمروهای اوکراین را ندارد و هدف این کشور خلع سلاح و نازی‌زدایی کردن کشور اوکراین است. کشورهای غربی نه تنها اقدامی برای کمک به کاهش تنش‌ها در اوکراین نکرده‌اند بلکه با عرضه تسلیحات به کی‌یف، بیش از حد به درگیری‌ها در این کشور دامن زده‌اند.

انتهای پیام/خ


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا