بین الملل

دیپلمات روس: مذاکرات وین رو به جلو است

دیپلمات روس: مذاکرات وین رو به جلو است

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، رئیس هیات روسیه حاضر در مذاکرات رفع تحریم‌ها در شهر «وین» روند این گفت‌وگوها را رو به جلو توصیف کرده است.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات وین  چهارشنبه شب به وقت تهران در توییتی نوشت: «من با “رابرت مالی” نماینده آمریکا در امور ایران  دیدار کردم. طبق معمول، ما در مورد دشوارترین مسائل باقیمانده که باید در جریان مذاکرات وین حل و فصل شوند، گفتگوی سازنده‌ای داشتیم. برداشت‌ها این است که مذاکرات رو به جلو است.»

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه «الجزیره» در زمینه مذاکرات وین  و رفع تحریم‌های ایران گفت‌‌: «این یکى از بخش‌هایى است که در میز مذاکره در مورد آن اختلاف نظر و تفاوت دیدگاه وجود دارد. طرف آمریکایى و غربی‌ها بر این باورند که در بهترین حالت آن بخش از تحریم‌های اعمال شده توسط ترامپ باید برداشته شود که ما را از منافع اقتصادی برجام محروم می‌کند. ما معتقد هستیم هر تحریمی که پس از خروج آمریکا از برجام وضع شده، می‌بایست برداشته شود. این بستگی به روند مذاکرات ما دارد، ولی فکر می‌کنیم هدف همان بازگشت کامل به برجام و عبور از تحریم‌های ترامپ است که بارها مقامات آمریکایی حتی جو بایدن در مواردى اعلام کرده که رفتار ترامپ را در موضوع برجام مورد تایید قرار نداده و نمی‌دهد.»

وی ادامه داد: «لذا ما در عمل باید ببینیم که آیا این اتفاق خواهد افتاد. البته اکنون در میز مذاکره پیشنهاد طرف‌های مقابل ما این نیست که شما رفع همه تحریم‌های وضع شده در دوره ترامپ و توسط ترامپ را از ما بخواهید بلکه آن تحریم‌هایی را بخواهید که می‌تواند به برجام لطمه وارد کند. این نیز از پیچیدگی‌های مذاکرات ما است. ما این را به حساب عدم نیت جدی آمریکایی‌ها در رسیدن به یک توافق خوب می‌گذاریم.»

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا