بین الملل

رأی‌الیوم؛ تحرکات رسمی اردن برای احیای مذاکرات سازش

رأی‌الیوم؛ تحرکات رسمی اردن برای احیای مذاکرات سازش

به گزارش گروه بین‎ الملل یولن، منابع فلسطینی عالیرتبه اعلام کردند، اردن تحرکاتی رسمی برای ازسرگیری مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی آغاز کرده؛ مذاکراتی که هفت سال است متوقف شده است.

این منابع به «رأی الیوم» گفتند، توافقی مصری-اردنی-فلسطینی-اسرائیلی برای برداشتن اولین گام در راستای تحریک روند سیاسی در منطقه، فعال‌سازی دیدارها و تماس‌های مستقیم و غیرمستقیم وجود دارد.

در ادامه این گزارش آمده، تحرک اردن با موافقت و حمایت مصر و رژیم صهیونیستی همراه شده و امان چراغ سبز رسمی در این زمینه را از آمریکا دریافت کرده است به همین دلیل ممکن است با توجه به نیاز طرف‌های متعدد به این دیدارها و تماس‌های متقابل پیش از آغاز روند سیاسی، این تحرکات در ماه مارس آینده به نتیجه برسد.

منابع مذکور افزودند، اردن در تماس‌ها و تحرکات خود در پرونده مذاکرات سازش و روند سیاسی از نقطه صفر آغاز نخواهد کرد بلکه از آخرین نقطه‌ای که در مذاکرات سال ۲۰۱۴ بر روی آن توافق شده، آغاز می‌کند.

آنها تصریح کردند، رژیم صهیونیستی رسما به اطلاع اردن رسانده از آغاز دوباره مذاکرات سازش حمایت می‌کند و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان در دیدار اخیرش با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر گفته حامی تلاش‌های اردن و آماده نشستن بر سر میز مذاکرات سازش است.

در ادامه این گزارش آمده، هیأتی اردنی که در حال حاضر به ریاست «ایمن الصفدی» وزیر خارجه این کشور در آمریکا حضور دارد برای بحث درباره مسایل منطقه و در رأس آن فعال‌سازی دوباره روند سیاسی و مذاکرات سازش به واشنگتن رفته است.

از آوریل ۲۰۱۴ مذاکرات سازش میان طرفین فلسطینی و اسرائیلی به دلیل مخالفت تل‌آویو با توقف شهرک‌سازی و آزادی اسرای قدیمی و نیز شانه خالی کردن از راهکار دو دولتی متوقف شده است.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا