سلامت

رئیس علوم پزشکی: ۲۹۰ بیمار کرونایی در قم بستری هستند

به گزارش عصر شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمد رضا قدیر در گفت‌وگویی اظهار داشت: در شبانه روز منتهی به هشتم آبان‌ماه، ۵۴ تَن مشکوک و یا با علائم قطعی ابتلا به کرونا توسط اورژانس مراکز درمانی قم پذیرش شدند.

وی بستری شدن ۴۶ تَن از این افراد را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: ۱۸ تَن که طی روزهای گذشته بستری شده بودند، نیز به تشخیص پزشکان معالج برای ادامه روند درمان در منزل از بیمارستان مرخص شدند.

وی ادامه داد: ۲ تَن که نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت شده بود نیز جان باختند.

قدیر افزود: از مجموع ۴۱۰ آزمایش انجام شده نتیجه ۹۸ مورد مثبت شد.

وی بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در قم یک میلیون و ۸۴ هزار و ۷۱۶ دُز واکسن به جامعه هدف تزریق تزریق شده است.

۲ پایگاه سیار تزریق واکسن در قم ایجاد شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز با اشاره به ورود ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس به فرآیند واکسیناسیون استان گفت: به منظور رفاه حال شهروندان این تعداد اتوبوس آمبولانس برای ایجاد ۲ پایگاه واکسیناسیون سیار تجهیز و از هشتم آبان‌ماه در مناطق پر آمدوشد مستقر شده و اقدام به تزریق واکسن کرونا به متقاضیان می‌کنند.

سیامک محبی یادآور شد: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، واکسیناسیون کووید ۱۹ باید در مکان‌هایی انجام شود که دارای امکانات، تجهیزات، نیروهای پزشک یا فوریت پزشکی باشند، از این رو فراهم کردن مراکز واکسیناسیون در تمام نقاط شهرستان قم مقدور نیست.

معاون علوم پزشکی قم با بیان اینکه تمامی زیرساخت‌های سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون در استان پیش بینی و اجرایی شده است ادامه داد: از تمامی شهروندان انتظار داریم در اسرع وقت برای تزریق واکسن اقدام کنند.

براساس آخرین رنگ‌بندی کرونایی اعلام شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استان قم از اول آبان‌ماه جاری در فهرست مناطق زرد و نسبتا پرخطر کرونایی قرار دارد.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا