بین الملل

رئیس پلیس پایتخت انگلیس مجبور به استعفا شد

رئیس پلیس پایتخت انگلیس مجبور به استعفا شد

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «دیم کریسیدا دیک» رئیس پلیس متروپولیتن انگلیس پس از مدت‌ها گمانه‌زنی و کشمکش مجبور شد از مقام خود استعفا کند.

به نوشته وبگاه شبکه «اسکای نیوز»، پس از رسوایی اخیر و تبادل اظهاراتی نژادپرستانه، جنسیت گرایانه، زن‌ستیزانه و اسلام‌ستیزانه در یکی از ایستگاه‌های پلیس لندن، «صادق خان» شهردار این شهر از دیک توضیحاتی خواسته بود.

با این حال صادق خان روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد از جواب‌های رئیس پلیس متروپلیتن «قانع نشده» و «مطلع شده که دیم کریسیدا دیک اعلام کرده که کناره‌گیری خواهد کرد».

از سوی دیگر، مهمانی‌های نخست‌وزیر انگلیس در زمان اوج شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌های شدید برای شهروندان، در حال حاضر زیر ذره‌بین پلیس قرار گرفته و چند مقام ارشد دولت انگلیس نیز استعفا کرده‌اند. با این حال سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس مدعی شده این تغییرات در چینش مقامات دولتی، به قصد بهبود تسلط بر امور انجام شده است.

صادق خان نیز در اظهاراتی مشابه درباره کناره‌گیری دیک گفت: «روشن است که تنها راه برای تحقق ابعادی از تغییرات لازم، داشتن یک رهبری جدید در رأس پلیس متروپولیتن است».

این در حالی است که روز گذشته روزنامه «گاردین»، به نقل از کریسیدا دیک نوشته بود که او «قطعاً هیچ قصدی» برای اسعتفا نداشته و پلیس پایتخت را «بسیار خوب» اداره می‌کند.

اما امروز و بعد از انتشار بیانیه شهردار لندن، کریسیدا دیک اعلام کرد بابت کناره‌گیری از مقامش «بسیار ناراحت» بوده و «روشن است که شهردار، بیش از این اعتماد کافی به تداوم رهبری من ندارد».

او در ادامه افزود:‌ «او چاره‌ای جز استعفا برای من به‌عنوان کمیسیونر سرویس پلیس متروپولیتن باقی نگذاشته است. قتل سارا اورارد و بسیاری موارد ناخوشایند دیگر که اخیراً رخ داده به میزان اعتمادی که نسبت به خدمات پلیس وجود دارد لطمه وارده کرده است».

بر اساس داده‌های منتشر شده تحت قوانین آزادی اطلاعات، در طول چهار سال گذشته حدود ۲۰۰۰ اتهام سوء‌رفتار جنسی از جمله تجاوز علیه ماموران پلیس در حال خدمت انگلیس مطرح شده است.

آمارهای ۳۹ نیرو نشان داد که تقریباً دو سوم شکایات متوقف شده، اما حدود ۳۰ درصد از ماموران، ماموران ویژه یا ماموران پشتیبانی جامعه پلیس که متهم به سوء‌رفتار جنسی هستند قبلاً با ادعاهای جداگانه‌ای مبنی بر تخلف روبرو بوده‌اند.

در یک پرونده جنجالی که نحوه رسیدگی به آن اعتراضات زیادی را در انگلیس برانگیخت، «وین کوزنس» نیروی پلیس قاتل که اکنون به حبس ابد محکوم شده است، از دستبندهای پلیس و کارت حکم خود برای دستگیری جعلی استفاده کرد تا بتواند سارا اورارد ۳۳ ساله را قبل از تجاوز و قتل، برباید. 

پلیس انگلیس تأیید کرده که کوزنس بین ماه‌های فوریه تا ژوئیه سال ۲۰۲۰، به عنوان محافظ مسلح در پارلمان انگلیس مشغول به کار بود. پیش‌تر، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس با انجام تحقیقات پیرامون قتل این زن توسط مأمور پلیس دارای سابقه مأموریت در پارلمان این کشور مخالفت کرد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا