بین الملل

رئیس پنتاگون:‌ نیروهای روس به مرزهای اوکراین نزدیک‌تر شده‌اند

رئیس پنتاگون:‌ نیروهای روس به مرزهای اوکراین نزدیک‌تر شده‌اند

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه گفت، نیروهای روسی به مرزهای اوکراین نزدیک‌تر شده‌اند و چنین چیزی نشانه بازگشت آن‌ها به خانه نیست.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، آستین که حاشیه نشست وزرای دفاع ناتو در بروکسل گفت، روس‌ها ذخیره بانک خون در مرزهای اوکراین ایجاد کرده و نیروهای آن‌ها به مرزهای این کشور نزدیک‌تر شده‌اند و «یقیناً این کارها را زمانی انجام نمی‌دهید که بخواهید آماده جمع کردن وسایل و بازگشت به خانه شوید».

رئیس پناگون افزود: «شاهد هستیم که آن‌ها هواپیماهای رزمی و پشتیبانی بیشتری را آورده‌اند. شاهد هستیم که آمادگی خود در دریای سیاه را افزایش داده‌اند».

او درباره تبادل آتش توپخانه‌ای امروز میان نیروهای اوکراینی و نیروهای منطقه خودمختار روس زبان دونباس گفت‌:‌ «همچنان در حال جمع‌آوری اطلاعات هستیم اما از چندی پیش گفته‌ایم روسیه ممکن است از چنین اتفاقی برای توجیه درگیری نظامی استفاده کند».

آستین بدون اشاره به توسعه‌طلبی ناتو و افزایش قلمرو خود در شرق اروپا ادعا کرد اعضای ناتو به‌دنبال افزایش آمادگی خود به‌دلیل «انتقال نیروهای روسیه درست به مقابل درب‌های ناتو» هستند.

وزیر دفاع آمریکا روسیه را به در نظر داشتن عملیات فریب برای توجیه حمله به اوکراین متهم کرد و گفت: «در گذشته شاهد چنین بازی‌هایی توسط آن‌ها بوده و بنابراین ما و متحدانمان هوشیار خواهیم ماند».

آستین همچنین اعلام کرد شماری از نیروهای آمریکایی از آلمان به بلغارستان در شرق اروپا منتقل خواهند شد تا در رزمایش مشترک و «کمک به تضمین آمادگی و تقویت توان همکاری» مشارکت داشته باشند.

رسانه‌ها و مقامات غربی طی دو ماه گذشته به بهانه «تهدید قریب‌الوقوع» روسیه علیه اوکراین اقدام به اعزام نیرو به شرق اروپا و ارسال تجهیزات جنگی به اوکراین کرده‌اند. طبق زمان ادعایی غربی‌ها از جمله رئیس جمهور اوکراین و نخست‌وزیر انگلیس، روسیه قرار بود روز گذشته (چهارشنبه) به اوکراین حمله کند اما ادعای آن‌ها دروغ از آب درآمد.

در حال حاضر پس از اتمام رزمایش‌های دوره‌ای روسیه در نقاط مختلف این کشور و رزمایشی مشترک با بلاروس، نیروهای روسی در حال بازگشت تدریجی به پایگاه‌های خود هستند.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا