البرز

راه‌اندازی کمپ‌های ماده ۱۶ در شهرستان فردیس

راه‌اندازی کمپ‌های ماده ۱۶ در شهرستان فردیس

وحید اکبری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری فردیس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: با توجه به تاکیدات استاندار البرز در جهت ساماندهی معتادین متجاهر در سطح شهرستانهای تابعه و بر اساس تکالیف قرارگاه اجتماعی استان، این فرمانداری با تکیه بر قانون و‌ اختیارات حاکمیتی با همکاری شهرداری فردیس و مشکین دشت و اداره بهزیستی شهرستان و مجوزهای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز پس از ۲ ماه تلاش و‌ پیگیری و برگزاری جلسات متعدد برای جانمایی صحیح کمپ ماده ۱۶ به منظور جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای خانواده‌ها و همشهریان عزیز ، مکانی را در مسیر جاده خوشنام تعیین محل نموده و‌ مراحل تجهیز و راه اندازی قانونی با پیگیری‌های معاون سیاسی‌، امنیتی فرمانداری در مرحله اجرا قرار گرفته است. 

این مقام مسؤول خاطر نشان کرد: با این اقدام از ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۱ تیم‌های گشت کلانتری و پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان نسبت به جمع آوری معتادین متجاهر و انتقال به محل کمپ اقدام می‌نمایند‌.

وی تصریح کرد: در این کمپ‌ها مراحل سم زدایی، ترک اعتیاد، روانشناسی بالینی، حرفه آموزی در جهت ایجاد اشتغال برای معتادین به صورت رایگان انجام می‌سود و بیماران بهبود یافته پس از طی دوره ۳ ماهه قادر خواهند بود وارد بازار کار هدف بر اساس آموزش‌ها بشوند.

اکبری اضافه کرد: راه اندازی کمپ ماده ۱۶ در سطح شهرستان به میزان ۳۰ درصد در کاهش جرائم خشن و تا ۷۰ درصد منجر به کاهش سرقت‌های خرد و متوسط خواهد شد و تاثیر بسزایی در ایجاد امنیت روانی در سطح شهر دارد.

وی در پایان از همه خیرینی که قصد کمک به این اقدام خداپسندانه در جهت پاکسازی فضای جامعه و بازگشت این افراد به کانون خانواده را دارند تقاضا کرد، صرفا از طریق اداره بهزیستی شهرستان فردیس کمک های مومنانه خود را در اختیار بگذارند.

گفتنی است؛ کمپ ماده ۱۶ شهرستان فردیس با ظرفیت پذیرش ۲۰۰ نفر از آقایان و ۱۰۰ نفر در حوزه بانوان از ۲۵ خرداد راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/ج


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا