بین الملل

رایزنی تلفنی پوتین و بن سلمان درباره اوکراین و یمن

رایزنی تلفنی پوتین و بن سلمان درباره اوکراین و یمن

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، روابط عمومی کرملین امروز (شنبه) ضمن اعلام خبر تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی گفت که دو طرف در خصوص اوکراین و یمن و تحولات بین دو کشور رایزنی کردند و ارزیابی مثبتی از همکاری در چارچوب «اوپک پلاس» داشتند.

خبرگزاری روسی «تاس» به نقل از کرملین گزارش کرد که محمد بن سلمان آغازگر این تماس تلفنی بوده است و در خصوص محتوای این گفت‌وگوی تلفنی توضیح داد: «موضوعاتی از قرار همکاری دوجانبه در زمینه‌های تجاری و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت. تمایل متقابل برای توسعه بیشتر روابط دوجانبه سودمند بین روسیه و عربستان سعودی ابراز شد».

طبق این گزارش، در جریان این مکالمه تلفنی، «ارزیابی مثبتی برای همکاری در قالب اوپک پلاس با هدف تضمین ثبات بازار نفت جهانی ارائه شد و رئیس‌جمهور روسیه و ولیعهد عربستان سعودی در خصوص موضوعاتی خاص در عرصه جهانی از جمله اوضاع اوکراین و مسئله یمن نیز تبادل نظر کردند».

کرملین همچنین در خصوص تبریک ماه رمضان به ولیعهد عربستان از سوی رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد: «ولادیمیر پوتین به رهبری و مردم عربستان سعودی، ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و طرفین توافق کردند به تماس‌ها در سطوح مختلف ادامه دهند».

پیش از این ولادیمیر پوتین و محمد بن سلمان در تاریخ سوم مارس (۱۵ اسفند ماه) با یکدیگر تماس تلفنی برقرار کردند.

ولی‌عهد سعودی در همان تماس تلفنی پیشین در اسفند ماه، به طور جداگانه با رؤسای جمهور روسیه گفت‌وگو کرده بود و از آمادگی ریاض برای میانجی‌گری در بحران مسکو-کی‌یف و حمایت از راه‌حل سیاسی در این بحران خبر داده بود.

ولی‌عهد سعودی ضمن تاکید بر حمایت‌های ریاض از تمام تلاش‌ها در جهت کاهش تنش‌ در این بحران اوکراین، از آمادگی این کشور برای میانجی‌گری بین اطراف درگیر و کمک به همه‌ی تلاش‌های بین‌المللی هدفمند در جهت یافتن راه‌حل سیاسی خبر داد.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا