بین الملل

رزمایش دریایی مصر و آمریکا به بهانه تامین امنیت در دریای سرخ

رزمایش دریایی مصر و آمریکا به بهانه تامین امنیت در دریای سرخ

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، نیروهای دریایی مصر و  آمریکا رزمایشی را در جنوبی مصر در دریای سرخ   به بهانه تامین امنیت تردد دریایی برگزار کردند.

 به نوشته وبگاه «ایجپت ایندیپندنت» این رزمایش با مشارکت ناو مصری «اسکندریه» و دو ناوشکن آمریکایی به نام‌های «یو‌اس‌اس‌کول» و «یو‌اس‌اس‌ جانسون دانهام» برگزار شد. «غارب عبدالحافظ» سخنگوی ارتش مصر در این زمینه گفت که  این آموزش در چارچوب برنامه فرماندهی کل نیروهای مسلح برای ارتقای سطح آموزش و تبادل تجربیات با نیروهای مسلح کشورهای دوست صورت گرفته است.

وی افزود: «این رزمایش‌ها تاییدی بر مشارکت راهبردی و روابط دوجانبه گسترده بین نیروهای مسلح مصر و آمریکا انجام می شود.»

عبدالحافظ توضیح داد که این رزمایش شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌های رزمی مختلف دریایی از جمله تجزیه و تحلیل وضعیت سطحی، هوایی، زیرسطحی و الکترونیکی علاوه بر تمرینات حمل و نقل، آموزش رویه‌های امنیتی دریایی در دریای سرخ و مقابله با تهدیدات غیر معمول دریایی و تمرین حفاظت از کشتی بود.

این رزمایش همچنین شامل حفاظت از محموله‌های مهم و نشان دهنده توانایی یگان‌های دریایی مشترک در انجام دقیق و ماهرانه وظایف برای حفظ امنیت و آزادی دریانوردی در دریای سرخ بود.

چندی قبل نیز رزمایش «النجم الساطع ۲۰۲۱» (ستاره درخشان ۲۰۲۱) در پایگاه نظامی «محمد نجیب» مصر پایان یافت.

این رزمایش ۳ سپتامبر (۱۲ شهریور) آغاز شد و کشورهای مصر، عربستان سعودی، آمریکا، انگلیس، یونان، اردن، جمهوری پاکستان و قبرس مشارکت داشتند و ۱۳ کشور از جمله کویت و امارات نیز به عنوان ناظر حضور داشتند. در این رزمایش تعدادی از سناریوهای رزمی به ویژه عملیات هلی برن نیروهای ویژه، عملیات پشتیبانی با استفاده از گلوله جنگی و عملیات چتربازان انجام شد.

مشارکت نیروهای مسلح عربستان سعودی در رزمایش مذکور و دیگر رزمایش‌ها برای ارتقای آمادگی رزمی و تبادل تجربیات افسران صورت گرفت. رزمایش النجم الساطع به دلیل مشارکت نیروهای مختلف منطقه‌ای و تمرینات متنوع، از مهم‌ترین رزمایش‌های منطقه‌ای و بزرگ‌ترین رزمایشی است که کشورهای مختلف در آن شرکت می‌کنند.

این رزمایش برای نخستین بار در اکتبر ۱۹۸۰ پس از امضای معاهده سازش بین مصر و رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۷۹ برگزار شد و پس از آن به صورت دوره‌ای هر دو سال یکبار برگزار می‌شود.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا