کرمان

رسیدگی به ۳۷۴ پرونده اقتصادی در دادگستری کرمان/ لزوم ارائه مشاوره‌های حقوقی در قراردادهای اقتصادی

به گزارش یولن از زرند، یدالله موحد امروز در اولین گردهمایی منطقه‌ای مانع‌زدایی اقتصادی، پشتیبانی قضایی با اشاره به این مطلب که در سال گذشته ۶۴ پرونده در حوزه مفاسد اقتصادی مورد رسیدگی قرار گرفته و به اطلاع مردم نیز رسانده شده است، گفت: در استان کرمان با تدابیر قاطعانه قضایی اجازه نمی‌دهیم هیچ فردی در هیچ جایگاهی به مالکیت‌های مشروع سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی تعرض کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: دستگاه قضایی استان کرمان با شدت، قاطعیت و بدون اغماض و مماشات با این مفاسد اقتصادی و سوءجریان‌های مالی برخورد می‌کند.

وی تصریح کرد: در اجرای منویات مقام معظم رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی کشور و یکی از سیاست‌های کلی دستگاه قضایی استان کرمان، اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید، پشتیبانی از فعالان اقتصادی و رفع موانع تولید است و این سیاست‌ها در قالب سند تحول قضایی دیده شده و پیگیری می‌شود.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان به تشکیل ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی در سطح ملی و استانی اشاره و بیان کرد: این ستاد در استان کرمان از ابتدای شکل‌گیری تا کنون ۳۷۴ پرونده حمایتی را مورد رسیدگی قرار داده که از این تعداد ۱۰۰ پرونده در سال جاری بوده است و در مجموع توفیقات بسیار خوبی در این زمینه حاصل شده و در حد مقدورات از فعالان اقتصادی حمایت شده است.

وی حمایت از مالکیت‌های مشروع سرمایه‌گذاران را یکی از اولویت‌های اصلی دستگاه قضایی استان کرمان برشمرد و تصریح کرد: امنیت سرمایه‌گذاری و حمایت جدی از سرمایه‌گذاری و مالکیت‌های مشروع سرمایه‌گذار در حمایت از تولید بسیار با اهمیت است؛ زیرا سرمایه فرّار است و در صورت احساس کوچکترین ناامنی، فرار خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، ایجاد تعامل، هماهنگی و همدلی بین دستگاه‌های اجرایی و نظارتی را از دیگر اولویت‌های دستگاه قضایی استان کرمان در راستای حمایت از تولید برشمرد و اظهار داشت: در استان کرمان تلاش شده که در حوزه رونق تولید، دستگاه‌های نظارتی را پشتیبان دستگاه‌های اجرایی قرار دهیم و اقدامات این حوزه بسیار اثرگذار و راهگشا بوده است.

موحد تصریح کرد: شتاب‌بخشی در رسیدگی به پرونده‌های قضایی حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصادی از دیگر اولویت‌های دستگاه قضایی در راستای حمایت از تولید بوده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که بنگاه‌های اقتصادی ما با مشکلات مختلف و متعددی روبه‌رو هستند، تاکید کرد: اگر قرار باشد مدیران اجرایی و نظارتی نیز مشکلی بر مشکلات فعالان اقتصادی بیفزایند، کار دشوارتر خواهد شد و یقینا فرمایشات رهبری محقق نخواهد شد و این جفا به مردم، نظام و انقلاب است و از این رو همه وظیفه داریم به مدیران اقتصادی کمک کنیم.

وی با اشاره به این مطلب که بخش زیادی از مسائل پیش روی بخش‌های خصوصی و دولتی در مسیر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با وساطت دستگاه قضایی حل شده است، تاکید کرد: سامانه جامع مالیاتی کشور باید سریعا راه‌اندازی شده و مشکلات بخش تولید در این حوزه برطرف شود.

موحد تصریح کرد: انتظار می‌رود که اتاق بازرگانی استان کرمان، هیأت و ساختار حقوقدان و فنی را تشکیل دهد که قراردهای واحدهای تولیدی و صنعتی با استفاده از مشورت، نظارت و راهنمایی‌های این هیات منعقد شده و از بروز مشکلات بعدی برای فعالان اقتصادی جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: شهرستان زرند در حوزه اقتصادی فعال، پویا و رو به رشد است و به سرعت در مسیر صنعتی‌شدن پیش می‌رود و انتظار می‌رود که همکاران قضایی ما دراین شهرستان نهایت حمایت و پشتیبانی از واحدهای تولیدی و اقتصادی را در چارچوب قوانین داشته باشند.

کارگروه ویژه مصلحین اقتصادی در استان کرمان تشکیل شد

سیدمهدی قویدل معاون دادگستری کل استان کرمان نهادینه‌کردن فرهنگ داوری و توسعه حمایت‌های حقوقی و قضایی از فعالان اقتصادی از دیگر اهداف نخستین گردهمایی فعالان اقتصادی و مسئولان قضایی استان کرمان با عنوان “مانع زدایی اقتصادی، پشتیبانی قضایی” است.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه مصلحین اقتصادی در استان کرمان، یادآور شد: دبیرخانه گردهمایی مانع‌زدایی اقتصادی، پشتیبانی قضایی در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تشکیل شده است که نخستین نشست آن به شهرستان‌های زرند، راور و کوهبنان اختصاص دارد و نشست‌های بعدی سایر شهرستان‌های استان را پوشش خواهد داد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تصریح کرد: رسیدگی به پرونده‌های فعالان اقتصادی و حل مشکلات آنها از موارد مورد تاکید ریاست کل دادگستری استان کرمان به شمار می‌رود و از این رو نشست‌های ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی به صورت مستمر در استان کرمان برگزار می شود.

قویدل ادامه داد: مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی شهرستان زرند جمع‌بندی شده و براساس اولویت‌های تعیین‌شده از سوی دستگاه قضایی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

 انتظار پیشبرد اهداف اقتصادی زرند و کوهبنان در سایه عدالت و رعایت موازین

عفت شریعتی‌کوهبنانی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب که در مناطق زرند و کوهبنان، پیشبرد اهداف اقتصادی در سایه عدالت و رعایت موازین را انتظار داریم، گفت: شهرستان‌های زرند و کوهبنان با بهره‌مندی از ظرفیت‌های گسترده خود، نقش بسیار تعیین کننده‌ای در حوزه اقتصادی دارند و سرمایه‌گذاران ارجمند و با دیانتی امور اقتصادی این شهرستان‌ها را به دست گرفته‌اند و لازم است که دستگاه‌های قضایی و نظارتی هدایت صحیح را در دستور کار خود قرار دهند و به یقین نهادهای اجرایی و بخش خصوصی نیز به‌خوبی همراهی می‌کنند.

وی با تاکید بر این مطلب که شهرستان‌های کوهبنان و زرند باید در عرصه‌های اقتصادی تعیین‌کننده باشند، ادامه داد: امروز از منظر کشاورزی خاص، معادن و اندوخته‌های زیرزمینی و نیروی انسانی توانمند ظرفیت‌های بسیار خوبی در شهرستان‌های زرند و کوهبنان قرار دارد که باید از این ظرفیت‌ها به‌درستی در مسیر توسعه اقتصادی کشور استفاده شود.

شریعتی‌کوهبنانی تصریح کرد: امروز قوای سه گانه در کشور همه در کنار هم برای تحقق اهداف این نظام ولایی تلاش می کنند و بسیاری از مشکلات موجود بر مبنای این همگرایی و تعامل حل خواهد شد.

وی به جایگاه استان کرمان نیز اشاره و تاکید کرد: این استان از نظر معرفتی و اقتصادی ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای را در اختیار دارد و امروز عظمت این استان بر کسی پوشیده نیست.

وی از سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان پرچمدار معنویتی استان کرمان یاد کرد و ادامه داد: برگزاری نشست‌های مشترک برای حل مشکلات فعالان اقتصادی استان کرمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است .

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی بر برگزاری نشست‌های مستمر هماهنگی قضایی، اجرایی و قانون‌گذاری به‌منظور تسریع در مسیر رفع مشکلات واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی تاکید کرد و ادامه داد: در مسیر حمایت از تولید باید به شکلی فعال برنامه‌ریزی شود.

وی با تاکید بر این مطلب که باید حامی و پشتیبان کارگرانی باشیم که در زیرزمین و در شرایط دشوار در حال کار و تلاش هستند، گفت: مقام معظم رهبری تاکید دارند که از منظر اقتصادی توان بالایی در کشور وجود دارد و نیاز به مدیریت های کارآفرین است که سیر تمدن نوین جهان اسلام را تسهیل کند.

ظرفیت ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی در زرند و کوهبنان فراهم است

فرماندار شهرستان زرند با اشاره به این مطلب که ظرفیت ایجاد ۱۰ هزار شغل جدید در شهرستان‌های زرند و کوهبنان وجود دارد، گفت: درخواست داریم اتاق بازرگانی با استفاده از کارشناسان مربوطه زمینه‌ای را فراهم کند که از این فرصت‌های طلایی نهایت بهره‌برداری صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه که شهرستان زرند در بخش کشاورزی ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و پسته این شهرستان به‌عنوان مرغوب‌ترین پسته جهان شناخته می‌شود، تاکید کرد: سوهان زرندی به‌عنوان یک برند در حوزه اشتغال خانگی است که می‌تواند در حوزه صادرات بسیار تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/۸۰۰۲۲/ب


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا