سمنان

رشد ۳ درصدی ولادت در استان سمنان/ امید به زندگی در سمنان بالاتر از میانگین کشوری است

رشد ۳ درصدی ولادت در استان سمنان/ امید به زندگی در سمنان بالاتر از میانگین کشوری است

به گزارش یولن از سمنان، احمد ریواده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال استان سمنان در سالن جلسات کوثر استانداری اظهار کرد: مهم‌ترین ابزار در حوزه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، آمار و اطلاعات صحیح و درست است.

وی افزود: بررسی و آگاهی جامع و کامل از وضع وقایع حیاتی و تحولات جمعیت در استان سمنان می‌تواند، موضوع اقدامات اساسی و دارای اهمیت در حوزه جمعیت را تحت تأثیر قرار دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اضافه کرد: فرمانداران شورای هماهنگی ثبت احوال را متناظر با استان، در شهرستان‌ها به‌صورت مستمر برگزار کنند.

ریواده افزود: مهم‌ترین شاخص در سند چشم‌انداز ۲۰ ساله، هویت و هویت‌یابی است که استان سمنان در زمینه ثبت وقایع حیاتی و در راستای هویت‌یابی، دارای عملکرد و شاخص‌های خوب در سطح ملی است.

وی ادامه داد: در بخش ولادت در استان سمنان در سال ۱۴۰۰ رشد نزدیک به ۳ درصدی نسبت به سال قبل از آن را شاهد بودیم که با ابلاغ قانون جوانی جمعیت و برنامه‌ریزی و اقدامات مطلوب، شاهد ارتقای این شاخص باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افزود: ۹۵ درصد ثبت ازدواج‌ها در زنان و ۸۵ درصد در مردان از ساکنان استان سمنان بودند.

ریواده خاطرنشان کرد: امید به زندگی در استان سمنان ۲ درصد از میانگین کشوری بالاتر است که امری ارزشمند است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا