سلامت

رعایت پروتکل‌های کرونایی در اصناف مازندران به کمتر از ۵۰ درصد رسید

حسینقلی قوانلو روز شنبه در گفت و گو با یولن افزود: از یکم تا هفتم آبان سال جاری ۵۰ هزار و ۲۰۳ مورد بازرسی باهدف ارزیابی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و کرونایی از واحدهای صنفی مازندران مانند فروشگاه‌های مواد غذایی، رستوران‌ها، نانوایی‌ها و تالارهای پذیرایی انجام شد که در ۶۰ درصد این اصناف، نکات بهداشتی مانند استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشده بود.

وی خاطر نشان کرد: در بازرسی‌های اخیر از اصناف شهرستان‌های استان، به حدود ۲۵ هزار واحد صنفی ناقض قوانین بهداشتی و کرونایی که نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بی‌توجه بودند، تذکر کتبی داده شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت : وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مازندران به هیچ عنوان خوب نیست و براساس مصوبات ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا ویروس، واحدهای صنفی مانند رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی کانون اصلی شیوع کرونا به دلیل استفاده نشدن از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در این واحدها هستند.

قوانلو تصریح کرد: سه‌هزار و ۳۴۰ رستوران و تالار پذیرایی در مازندران وجود دارد که از اول تا هفتم  آبانان ماه جاری از ۶۰۰ واحد صنفی در این حوزه بازرسی بهداشتی و کرونایی انجام شد که در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که در ۴۰۰ رستوران و تالارپذیرایی نسبت به رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی بی‌توجهی می‌شود.

وی اضافه کرد: از یکم تا هفتم آبان سال جاری ۵۰ واحد صنفی در مازندران که ازقبل اخطارهای کتبی رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی را دریافت کرده بودند، پلمپ شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: پنج هزار واحد خبازی آزاد و دولتی‌پز در استان وجود دارد که در روزهای گذشته از ۸۰۰ واحد خبازی بازرسی بهداشتی و کرونایی انجام شد که مشخص شد در ۸۰ درصد از این نانوایی‌ها، فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود.

وی افزود : افزون بر ۱۶۰ هزار واحد صنفی در مازندران وجود دارد که در صورت تدوام عادی‌انگاری و بی‌توجهی به نکات بهداشتی مانند استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، این اصناف می‌توانند عامل اصلی تدوام شیوع کرونا ویروس در استان باشد.

قوانلو گفت: تاکنون ۹۵ درصد از مجموع ۳۰۰ هزار نفر فعال در اصناف مازندران دُز اول واکسن کرونا و ۵۱ درصد هم دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند و به طور حتم کارکنان صنوف در هنگام بازرسی‌ها می بایست کارت‌های هوشمند یا کاغذی دریافت یک یا ۲ دُز واکسن کرونا را ارائه دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران افزود: در ۲ سال گذشته، ۲۰۵ هزار مورد بازرسی کرونایی از واحدهای صنفی مازندران انجام شد که ۲۰ هزار صنف به صورت ادواری به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی پلمپ شدند.

سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران ۲ هزار بازرس اصناف را همزمان با افزایش ابتلا به کرونا و کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شهرستان‌های استان برای تشدید نظارت‌ها به صف کرد.

بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان با ۶۵ بیمار جدید به ۳۷۳ نفر رسید. طی ۲۴ ساعت گذشته یک نفر دیگر از شهروندان مازندرانی هم به خاطر ابتلا به کرونا جان باختند.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا