اصفهان

رفع تصرف ۱۶۳ هزار متر مربع از اراضی ملی در کاشان

به گزارش یولن از اصفهان به نقل از اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان، مهدی شریفی اظهار داشت: هشت فقره پرونده تخریب و تصرف با مساحت ۱۶۳ هزار مترمربع در ۶ ماه نخست امسال تشکیل شد که پس از اجرای مراحل قضایی و قانونی رفع تصرف شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان با بیان اینکه این تصرف‌ها به‌طور عمده در مکان‌های باارزش‌تر و اطراف شهر‌ها صورت گرفته بود، ادامه داد: طبق رای قضایی در هماهنگی با دادستان، اجرای احکام و نیروی انتظامی این تصرف‌ها به منابع طبیعی بازگردانده شد.

وی یادآور شد: با توجه به بالا رفتن ارزش زمین به عنوان مهمترین علت دست‌اندازی برخی افراد به انفال عمومی این اداره اقدام به افزایش گشت‌های یگان حفاظت منابع طبیعی کرده است؛ با توجه به گزارش‌های مردمی هرگونه سوءاستفاده و تعدی به اراضی ملی در مراحل اولیه متوقف و برخورد قانونی انجام می‌شود.

شریفی همچنین از کاهش ۹۰ درصدی آتش سوزی مراتع در امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان با اشاره به آماده باش کد رایگان ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع برای دریافت پیام‌ها و گزارش‌های مردمی در زمینه جنگل و مرتع افزود: شهروندان کاشانی در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی در مراتع یا تصرف اراضی موارد را به این کد اطلاع دهند.

به گزارش فارس، مساحت عرصه‌های منابع طبیعی کاشان ۳۷۵ هزار هکتار شامل ۱۸۲ هزار هکتار مرتع ییلاقی و ۱۷۸ هزار هکتار مرتع قشلاقی است که ۷۵ درصد وسعت این شهرستان را شامل می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ق/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا