سلامت

رنگ آبی کرونایی گیلان را ترک کرد

به گزارش خبرنگار یولن، بر این اساس ٢ شهرستان املش و رضوانشهر که در نقشه کرونایی هفته گذشته استان گیلان آبی بودند، اکنون به رنگ زرد بازگشتند و شهرستان های زرد نیز در شرایط پیشین خود ثابت ماندند. 

شهرستان املش بر اساس ارزیابی نرم افزار ماسک از سه هفته و شهرستان رضوانشهر از ٢ هفته گذشته در نقشه کرونایی آبی شده بودندکه حال در ارزیابی جدید وارد رنگ بندی زرد شدند.

هم اکنون بر اساس ارزیابی نرم افزار ماسک همه ١٧ شهرستان گیلان شامل رودسر، املش، سیاهکل، رودبار، لنگرود، لاهیجان، آستانه اشرفیه، رشت، خمام، شفت، صومعه سرا، فومن، بندرانزلی، تالش، آستارا ، رضوانشهر و املش زرد هستند.

 از اوایل تیرماه امسال با خیز پنجم کرونا تمام شهرستان های استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت اما از اوایل شهریور ماه با کاهش بستری ها شهرستان های قرمز از نقشه کرونایی خارج و به تدریج به رنگ نارنجی، زرد و آبی در آمد و اکنون ٣ هفته ای است که این استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

در موج پنجم کرونا تعداد بستری های مبتلا به بیماری کووید ١٩ به نزدیک ٢ هزار و ١٠٠ نفر رسیده بود اما از اوایل شهریور ماه روند نزولی گرفت و بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم اکنون ۳۴۴ بیمار مبتلا به کووید ١٩ در بیمارستان های استان هستند. 

این درحالی است که طبق گزارشات دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، شمار مبتلایان و بستری بیماران روزانه از هفته گذشته مسیر افزایشی را در پیش گرفته است و تنها شهرستان رشت طی هفته گذشته رشد ۱۲ درصدی شمار بیماران کوویدی بستری در بیمارستان را تجربه کرد. 

کارشناسان بهداشتی گیلان نیز با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در کنار واکسیناسیون از عادی انگاری مردم ابراز نگرانی می کنند و معتقد هستند اگر به پروتکل ها بی توجهی شود و مردم سهل انگار باشند موج بعدی کرونا دور از انتظار نیست.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا